Pieslēgties
Lietotāja vārds

Parole



Neesi lietotājs?
Spied šeit lai piereģistrētos.

Aizmirsi paroli?
Pieprasi jaunu šeit.
Lietotāji šobrīd
Viesi šobrīd: 1

Lietotāji šobrīd: 0

Lietotāju skaits: 693
Jaunākais lietotājs: kristaps998
Apskatīt tēmu
 Drukāt tēmu
Jawa 360, 1968. gads
Spark
Esmu atpakaļ pie Jawas, kas ir mans pirmais motocikls. Konkrētais, tiesa, ir otrais.
Motocikls iegādāts pirms gadiem 13. Tad kādas ļaundarības akcijas rezultātā motocikls zaudēja pāris daļas, kas tika aizvietots ar nepareiza toņa/modeļa/markas detaļām. Cik atceros, viss tika sagrābstīts un salikts tā, lai varētu braukt. Pēc tam, 2008. gadā mocis nolikts visai ilgai guļai. Te attēli:

pic2.fotki.lv/photos2/7/W0004361/000436072/000043607196_%23_2_%23_semigall.jpg

pic2.fotki.lv/photos2/7/W0004361/000436072/000043607197_%23_2_%23_semigall.jpg

Tagad motocikls tiek modināts, lai pieceltos uzfrišināts un pēc iespējas oriģināls. Visai pasen, Engurē iegādāts nelietots 60. - 70. gadu čehu ražojuma rats, ar bremžu suportu pilnā komplektācijā (riepa+kamera no Jawa.lv):

pic2.fotki.lv/photos2/6/W0004361/000436073/000043607204_%23_2_%23_semigall.jpg

Nebūs oriģināls, toties gana dizainisks un ērts - ģitāras sēdeklis (no Jawa.lv):

pic2.fotki.lv/photos2/6/W0004361/000436073/000043607205_%23_2_%23_semigall.jpg
Vairākums krāsojamo dzelžu devās uz smilšustrūklu. Dažus pēc tam nācās lāpīt un slīpēt:

pic2.fotki.lv/photos2/6/W0004361/000436073/000043607201_%23_2_%23_semigall.jpg
Tālāk - pulvergrunts un "slapjā" krāsa.
 
Laacis_ar07
Būs prātīgs braucamais,skatos dzinēja galvas ir no vecāka modeļa,,dažiem ir otrādi.Gan jau samainīsieties laika gaitā!
 
AldisK
Galvas varētu būt arī pareizās. Manējam 1965 gada un arī 1966 gada vēl ir vecās galvas. Arī motora bloki šiem modeļiem ir mazliet citādi nekā vēlākiem. Mainījās tas viss ap 1969 gadu. Krievu jawa saitos ir savilktas tabulas kā pa gadiem mainījās izskats un dažādi sīkumi.
 
aigars
Nebūs oriģināls, toties gana dizainisks un ērts - ģitāras sēdeklis (no Jawa.lv):

Sēdeklis būs, bet ja taisies ar to moci arī braukt tālāk par CSDD tad ērts tas točna nebūs - zila pakaļa garantēta. To vajag atmiekšķēt - mainīt švammi, vai taisīt švammī caurumus utt...
 
Spark
aigars rakstīja:
Sēdeklis būs, bet ja taisies ar to moci arī braukt tālāk par CSDD tad ērts tas točna nebūs -


Ir neliels brīnums, ka ar iepriekšējo sēdekli tiku pat līdz CSDD - tas ir no ČZ 175/450. Resp., īsāks, šaurāks un krita nost stiprākā vējā (var redzēt šķirbu starp sēdekli un bāku). Gan jau "ģitāra" tiks "izsēdēta" un kļūs mīkstāka.
 
rechijs
bardačoks dabūjis normālu protēzi Smile
Sēdeklis smuks, apskatīju jawas veicī Smile
 
Spark
Visai pasen Iecavā, vecajā motoveikalā/servisā iegādāti nelietoti cilindri. Jauni virzuļi, kloķvārpstai nomainīts vidējais gultnis, regulēta kārba, sēdinātas un pulverkrāsotas galvas, Wape's aizdedze. Dzinēja bloks strūklots ar smilti, pēc tam ar stikla lodītēm, pulēti vāku reljefie pacēlumi. Te rezultāts:

pic2.fotki.lv/photos2/7/W0004362/000436127/000043612685_%23_2_%23_semigall.jpg

Ieradās arī pāris daļas ritošajai daļai:

pic2.fotki.lv/photos2/7/W0004362/000436127/000043612683_%23_2_%23_semigall.jpg
 
Spark
Izjaucot moci, apstājos pie pakaļējā riteņa ģeometrijas - pavisam nav pa vidu dakšai, protektora vidusass nesakrīt ar rāmja siju:

pic2.fotki.lv/photos2/7/W0004362/000436127/000043612684_%23_2_%23_semigall.jpg

Nobīde redzama arī dakšā:

pic2.fotki.lv/photos2/7/W0004362/000436127/000043612682_%23_2_%23_semigall.jpg
pic2.fotki.lv/photos2/7/W0004362/000436127/000043612687_%23_2_%23_semigall.jpg
Ratam brīvkustību nav, griežas arī normāli.
 
rechijs
varianti
Neprareizs spieķojums
Zobrata pusē neesi ielicis distanceri starp disku un pašu zobratu, vai arī esi tos sajaucis ar vietām.
(353 modelim priešā un aizmigurē nāk atšķirīga garuma distanceri - sajaucot vietām minimāli, taču atšķirība ir manāma )
Vai šķībs rāmis.
 
Guntis
Te jau laikam tomēr zvani Georgam. Georgs nekad neatsaka ar padomu,netur sveci zem pūra.

Man patīk tāda pedantiska pieeja,ar ko es nevaru palielīties ...
 
peterisp
Man arī tāpat bija, kad liku savu melno kopā.
Iespējams, nav pareizs spieķojums, ķēdes sarga apaļā hromētā daļa, ja esi pircis no Jawamarkt.cz, nav oriģināla un, vismaz, manā gadījumā atšķīrās nedaudz. Tāpat rata distanceris, arī katrs ir savādāks. Es savam to ratu dabūju +- pa vidu ar šeibu palīdzību.
Šī problēma ir ļoti daudziem.
 
Spark
Paldies par viedokļiem!
Sliecos piekrist distanceru versijai, būs jājauc un rūpīgi jāvēro.
Šodien pulvergruntētās daļas nonāca pie krāsotāja:

pic2.fotki.lv/photos2/7/W0004362/000436178/000043617707_%23_2_%23_semigall.jpg

Par bāku un rāmi - atsevišķs stāsts. Ceru to drīzumā izstāstīt.
 
RaimondsB
Varbūt paskaties vispirms spieķojumu.18 collu aplocei aploce platums 7,7 , rumbas platums 8,8. Starpība 5.5 mm uz katru pusi. Varbūt tā arī ir problēma.
 
Kaarlis
kaut kas nav kāttībā ar montāžu. Rāmja pakaļu ir ļoti grūti deformēt. ja ritenis nestāv pa centru tam ir kāds cits iemesls. Noteikti kādam jāzvana.!!! Ja nomales prapors neceļ klausuli, noteikti zvani ursim. Ja arī tas ir ārpus zonas tad zini, esmu uztaisijis jaunus konusus centrēšanai un mērīšanai. Kas zin , varbūt noder...
 
Kaarlis
Spark rakstīja:


Šodien pulvergruntētās daļas nonāca pie krāsotāja:

pic2.fotki.lv/photos2/7/W0004362/000436178/000043617707_%23_2_%23_semigall.jpg

Par bāku un rāmi - atsevišķs stāsts. Ceru to drīzumā izstāstīt.

Un atkal viena pamata kļūda- pirms kaut ko krāso saliec melno salikumu- otrādi var izrādīties sarežģīti. Ja rāmi taisnojot būs kļūda pāris milimetri, cietīs daudzu detaļu krāsojums.
 
oilmaster
Ass urbums rāmī var būt šķībi ieurbts...
Dakša taisna?
 
Guts62
Domāju ka tik precīza jawa nemaz no rūpnīcas neiznāca.Katrā ziņā krāsojums vecajām bij ļoti matēts.Man šeit nav ko teikt,jo skatos tikai lai aizmugures ritenis iet priekšējā pēdās,taisni braucot. Un ja kautkas nav labi nevar normāli pabraukt atlaižot rokas no stūres.
 
Aigars_R
Šajā situācijā ar novirzītu riteni uz vienu sānu, var būt vis dažādākie iemesli, līdz pat šķībi izurbtam urbumam rāmī kur iet cauri aizmugurējās dakšas ass.
Ar šķību izurbtu urbumu rāmī saskāros es, kad restavrēju savu 360 modeli. Aprakstīšu šīs problēmas novēršanu, iespējams Tev vai kādam citam palīdzēs.
Tātad visu pakārtotā secībā:
1) Jābūt pārliecinātam, vai aizmugurējais ritenis ir pareizi iespieķots. Esmu novērojis, ka daudziem jawa 360, 634, 638 (izņemot motociklus ar vecā tipa šauro riteņa rumbu) motocikla īpašniekiem ir priekšstats, ka riteņa rumba atrodās pa centru pret aploci. Aptaujāju vairākus pieredzējušus jawu meistarus, par pareiziem riteņa iespieķošanas izmēriem, bet pārliecinošu atbildi nesaņēmu. Tā gan nav, jo rumbai iespieķotai jābū, attiecībā pret aploci, ar nobīdi. Zobrata pusei jābūt vairāk nobīdītai uz āru. Esmu pārmērījis vairākus rūpnīcas spieķotus riteņus, kas apstiprina manis teikto.
2) Jāpārliecinās vai atbilst pareizajiem izmēriem distances bukse starp riteni un zobrata asi, pati zobrata ass atbilst modelim, bremžu pusē starpbukse, brebžu barabana atbalsta svira, pareizā secībā ielikts ritenis dakšā.
3) Jāpārbauda vai nav nolocīti aizmugurējās dakšas gali, kas vairākiem motocikliem ir dzīvē novērots, tos ekspluatējot ar pārmērīgu svaru. Ja ir saliekti, ar preses palīdzību tie smuki iztaisnojās.
4) Esam visu iepriekš minēto pārbaudījuši, liekam dakšu rāmī, un skrūvējam riteni (bez riepas) klāt vietā un atbīdot to galējā stāvoklī pievelkam. Lai būtū vieglāk uzlikt, noņemt dakšu, vajag paņemt kādu citu dakšas asi no kuras uz virpas novirpot kādu desmitdaļu izmēra mazāku.
5) Ņemam divus 2 m līmeņrāžus, liekam rāmim klāt katru no savas puses un nostiprinām, nolīmeņo tos savstarpēji ar rāmja līmeni, Kā rāmja pamatlīmeni es izvēlējos aizmururējo amartizātoru augšējo atbalstu galus. Vidējo attālumu starp abiem līmeņrāžiem, nofiksējam kā rāmja ass centru, un pēc tā vadās dakšas iecentrēšanā pret riteņa aploces centru.. Paceļot uz augšu riteni, uzreiz būs skaidrs ko uz kuru pusi locīt, kas ir nepareizi.
Nofiksē izmērus uz kuru pusi ir jāloka dakšas ragi.
6) Lai būtu vieglāk locīšānu veikt, sagriezu vienu bojātu vecu rāmi, kuru izmantoju dakšas locīšānas procesam, kā arī uztaisīju palīginstrumentu locīšanai. Ar instrumenta palīdzību var locīt bez sišanas, un tas neatstāj uz dakšas savas nospieduma pēdas.
Liekam dakšu uz sagatavoto palīgierīci un ar rokas palīgierīci lokām galus pēc vajadzīgajiem izmēriem. Dakša padodas locīšanai diezgan viegli. Tad ņem nost, liek rāmī, pieskrūvē riteni un atkal mēra. Tā n-tās reizes līdz dakša ir dabūta vajadzīgajos ass izmēros. Jāseko ar līdzī locīšanas procesā dakšas ass galu līmeņa atbilstībai pret rāmja līmeni, Kad viss uz rāmja ir dabūts vietā, tad izņemta dakša uz aci izskatās riktīgi šķība. Vismaz man tā bija, jo urbums rāmī bija stipri šķībi izurbts. Šadā veidā es izgāju no savas problēmas. Motocikls salikās labi, viss nostājās savās vietās, braucot abi riteņi iet pa vienu asi bez sānu nobīdes.
Nu tas ar būtu viss. Ceru ,ka esmu rakstiski izteicies saprotami.
Vēl piebildīšu Kārļa teiktajam, ka restavrācijas procesā, melnā motocikla salikšana ir obligāti nepieciešama.
dscn0537_1.jpg dscn0546.jpg dscn0547.jpg dscn0536_1.jpg dscn0534_1.jpg
 
Kaarlis
Tā arī man sanāk. pakaļas riteni un rāmi var salikt tikai ar līmeņrāžiem, tālāk jau priekšu piedzīt ar konusos iecentrētu stieni caur stūres statni. Klasiski rāmjus sbojā ietriecoties kaut kur ar blaķeni. Ar stiepni tiek salocīta apakšējā rāmja caurule un automātiski savērpjas arī augšējā. Esmu taisijis jau divus tādus. Uz pakaļējās dakšas šķību urbumu gan vēl neesmu uzrāvies. Starp citu, tas, ka riteņi nebūs vienā ass līnijā nebūs tas traģiskākais. Sliktāk ja izgāzti katrs uz savu pusi.
 
Spark
Nemiera pilnais neziņas periods ir beidzies - vainīga bija neieliktā distances bukse rumbas labajā pusē. Svarīgi, ka ieliku tieši pēc rūpnīcas nepārspieķotu, jeb jaunu tolaiku ratu. Iesniedzu attēlu, jo tagad izskatās labāk:

pic2.fotki.lv/photos2/6/W0004363/000436215/000043621431_%23_2_%23_semigall.jpg

Kārli - praporus neesmu klausījis nekad, virsseržantus neklausu jau gadus 13. Taču Tev noteikti drīzumā zvanīšu. Paldies par padomiem Tev un arī pārējiem!
Labojis Spark uz 05-12-2015 23:53
 
Iet uz forumu: