Pieslēgties
Lietotāja vārds

Parole



Neesi lietotājs?
Spied šeit lai piereģistrētos.

Aizmirsi paroli?
Pieprasi jaunu šeit.
Lietotāji šobrīd
Viesi šobrīd: 2

Lietotāji šobrīd: 0

Lietotāju skaits: 692
Jaunākais lietotājs: Endzuks20
Apskatīt tēmu
 Drukāt tēmu
Viss par un ap elektronisko aizdedzi (VAPE)
gacha2
Un jā, runājot par atstarpi starp sensoru un magnēta izcilni. Magnēts ir diezgan neprecīzi atliets. Vismaz man iegādātajam magnētam tā ir. Man sagadījās, ka noliku tādu mazu atstarpīti pret vienu izcilni, griežu ar roku motoru, jūtu, ka kaut kur ieķeras. Skatos, otrā magnēta izcilnī. Nu nez vai kloķenes gals varētu būt saliekts.... Nu tā arī izdarīju,ka tuvākajam izcilnim noliku ļoti minimālu atsarpi, lai otram būtu ari daudz maz. Bet, ja sākumā uzliek to atstarpi 0.6mm tam izcilnim, kurš ir tuvāk, tad otram atstarpe noteikti, ka paliek daudz lielāka. Tad iespējams, ka varētu būt dzirksteles pārtraukumi.
 
Spiker
Paldies par info... Visas iespējamās bojātās daļas pasūtītas un dabūjamas uz vietas Jawa.lv... Piektdien atgriežos LV, tad ķeršos klāt... Ceru, ka viss izdosies! Cool
 
gacha2
Sveiki.

Hmm, lieta tāda. Vakar paņemu mocīti pēc ilgākas stāvēšanas. Nevaru iedarbināt, domāju,ka pārsūcies, gāžu uz sāniem, beigās iedarbinās, bet tā jocīgi, ne īsti tā kā būtu pārsūcies. Aizbraucu pie čoma, atkal nevaru iedarbināt. Beigās ievēroju,ja kurbuli kurbulē ļoti strauji, viss ok, kā mazliet lēnāk, nelec, pat neuzsit. A iepriekš viss smuki bija, no pus apgrieziena lēca. Domāju,ka varbūt akumulatos nosēdies stāvot, salādēju, bet viss tas pats. Kad iedarbina, viss strādā kā vajag, gan tukšgaita, gan gaitā.

Pie kā ķerties?

P.S. 634 12V Vape
 
AldisK
1. Pirmkārt, Vapei ir tāda tehniska īpatnība, ka tā jēli un lēni kurbulēt nevar. Jākurbulē mazliet jestrāk. Tas saistīts ar to, ka akumulators vairāk nepiedalās dzirksteles radīšanā, kā tas bija oriģinālajā variantā. Dzirksteli rada neliels spriegums, kurš rodas vienā no tinumiem, griežoties magnētam.
2. Otrkārt, svečvadus vajag bez kādām gudrām pretestībām, kā tas ir modernajās mašīnās. Sveču pīpītes vajag bez pretestībām. Moču sveču pīpītes bija ar pretestību līdz 10kiloomi. Tagad bieži tās pārmērot tā pretestība ir vairākas reizes lielāka. Es tās metu ārā un vietā ielieku vara vadu apmērām tāda paša diametra un garuma kā tā štrunta pretestība.
3. Un beidzot treškārt no manas personīgās pieredzes. Vienai no manām trijām jawām un trijām vapēm gadījās brāķa indukcijas spole. Tajā ir neliels komutators maza piliena veidā ieliets indukcijas spoles mastikā. Man izdevās iedarbināt tikai moci stumjot. Arī no sākuma domāju ka pārsūcies. Bet kad ierūcās nebija pārsūkšanās pazīmes. Man bija otrs komplets uz otras jawa no kā mainīt. Kad to galīgi konstatēju, pie Raimonda pa garantiju apmainīju un tagad problēmu nav bijis.
 
gacha2
Vienīgi tas, ka tos pirmos 1500km viss kurbulējās pa skaisto. Tik tagad šāds joks parādijās. Bailes braukt kaut kur tālāk.. Un kā kadreiz smējās, pirmais rādītājs par dzinēja stāvokli un regulējumu - vai var iekurbulēt ar roku. Kāda roka, ja tā jākurbulē.

Sveces un svečvadi (ar visām pīpītēm) pirkti Jawas veikalā. Tad tiem gan jau arī ir iebūvēta pretestība ?

Vispār, esmu mazliet vīlies tajā Vapē. Varbut es tik tāds "ņeudačniks", bet kaut kā neiet. Nelādēja, visu samainīju(komutatoru, statoru ar tinumiem ,pat magnēru - nekā, slodzē nelādē. It kā vainīgs akumulators, nopirku labāko , ko var nopirkt. Vakar braukāju pa Rīgu, skatos, ka atkal ieslēdzot pagriezienu, tuvā gaisma raustas līdz. Nu neko, slēdzu tikai gabarītu, viss ok, tad salādēja. Tad sanāk, ka nu nevar pa Rīgu sastrēgumos stāvot ar ieslēgtām gaismām to akumularoru pielādēt.
Vēl mēģināšu to 55/60W spuldzi nomainīt pret kaut ko ne tik jaudīgu..
 
AldisK
Laikam tiešām Tev kaut kā nebūs paveicies. Man visām trijām jawām strādā normāli. Aķus lietoju slēgtos Upša, 7a/h 12V. Spuldzes arī ir pat halogēnās. Esmu stāvējis sastrēgumos Berlīnē, Oslo. Ar lādēšanu nekāda problēma. Pirmajai jawai tas UPša aķis bija jau gadu nostāvējis signaližacijas iekārtā. Tad es to par sviestmaizi dabūju un pēc tam vēl kādas trīs sezonas man nokalpoja. Ziemā garāžā stāvēja uz moča, neko speciāli tam nedarīju. Nobeidzās tikai kādā trešajā sezonā. Bet tad bija monentā, nav un viss. Nopirku citu tādu pašu. Nu jau tai jawai otro sezonu iet.
Ja svečvadi no veikala, tad ar tiem ir viss kārtībā.
Labojis AldisK uz 13-08-2015 10:22
 
Guntis
Nu kaut ,kas nav !
Varbūt??? Tev pārrāvums kādā -svečavada pīpītē(jawa.lv).Kāda svece pusbeigta?

Šīs sistēmas DEFEKTS(dzirkstele vienlaicīgi ABOS cilindros) ir īpaša jutība uz defektu blakus cilindrā... ,bojātais ietekmē veselo.

(jawa.lv ,svečvads -pīpītē ir rezistors,man pašam ir NGK pīpītes ar 3 kilomu R -nekādu problēmu).

Par lādēšanu,varbūt tev tukšgaita ir par zemu ?Jā skaņa ir foršāka,bet tukšgaita tad ir par zemu-nelādēs.
 
Kaarlis
Uz brīvgaitas apgriezieniem daudzi iekrīt. 1100 apgriezieni minūtē ir vairāk nekā iemīļotais pik-puk-pik-puk. Smile Man ir pat uzdoti jautājumi par dīvaino un ātro motora skaņu.
Starp citu, var gadīties ka nelekšanas cēlonis meklējams arī spraugā starp devēju un rotora izcilni. Jo lielāka atstarpe, jo grūtāk palaist.
 
Aigars_R
gacha2 rakstīja:

Un jā, runājot par atstarpi starp sensoru un magnēta izcilni. Magnēts ir diezgan neprecīzi atliets. Vismaz man iegādātajam magnētam tā ir. Man sagadījās, ka noliku tādu mazu atstarpīti pret vienu izcilni, griežu ar roku motoru, jūtu, ka kaut kur ieķeras. Skatos, otrā magnēta izcilnī. Nu nez vai kloķenes gals varētu būt saliekts.... Nu tā arī izdarīju,ka tuvākajam izcilnim noliku ļoti minimālu atsarpi, lai otram būtu ari daudz maz. Bet, ja sākumā uzliek to atstarpi 0.6mm tam izcilnim, kurš ir tuvāk, tad otram atstarpe noteikti, ka paliek daudz lielāka. Tad iespējams, ka varētu būt dzirksteles pārtraukumi.


Domāju,ka magnētam nav ne vainas, bet problēma ir kloķvārpstas centrēšanā,vai ir sabojāts(uzsists,deformēts) kloķvārpstas ass gals.
Pārbauda: noņem magnētu, pieliec pie ass gala plaknes indikātoru, izgriez kloķeni un būs skaidrs met vai nē.Kā ar vizuāli novērtē.
Pastāv ar šajā(ispējamajā) mešanas variantā iepēja, ka marnēts ir sities pret statoru, to vajag vizuāli pārbaudīt.
PICUP sensora atstarpei starp magnētu ir jābūt 0,5 mm starp abiem magnēta izciļņiem. Šis parametrs būtiski ietekmē dzirksteli. Ja kontaktu aizdedzei šāda kloķvārpstas ass mešana bija kompensējama ar kontaktu atsevišķu regulēšanu, tad VAPE sistēmai šāda mešana nav pieļaujama. PICUP sensora pretestībai jābūt ap 210 omiem.
Svečvadi ar pīpīti kopā nopērkamie oriģinālie JAWA veikalā ir bez pretestības.
Sveces jawai kā oriģinālās ir pieejamas divu veidu:
BRISK N15C - Parastā svece pielietojama gandrīz uz visiem JAWA modeļiem.
BRISK NR15C- Svece ar iebūvētu (R apzīmējums) pretestību, paredzēta JAWA modeļiem, kuriem ir digitālais taho/spidometrs, vai kāda cita elektroniska ierīce.Paredzēta lai neradītu traucējumus mērinstrumentu darbībā.
Uzliekort sveci ar pretestību un pīpīti ar 5 K-omu pretestību, motocikla JAWA 638 motora darbībā jūtamas negatīvas izmaiņas.
VAPE aizdedzes sistēmas (ar ieslēktiem patērētājiem) pilnvērtīga lādēšana sākās ap 1500 apgr./min, šis parametrs ar ir norādīts VAPE tehniskajā literatūrā. Ar ieslēktiem patērētājiem stāvot pilsētā pie krustojuma, vai darbinot tukšgaitā, sistēma vairāk strādā no akumalātora. Tas nu tā ir, tomēr ilgstoši nestāvam krustojumos un nedarbinam tukšgaitā ar ieslēktiem patērētājiem, tā kā ar akumalātoru tam laika sprīdim pietiek.
VAPE aizdedzes dzirksteles stiprums un tās darbība nav atkarīga no akumalātora uzlādes stāvokļa, jo šī sistēma ir neatkarīga no ģenerātora.
Jāievēro, ka nedrīkst motociklu darbināt bez pievienota akumalātora!!!
Pārbaudot dzirksteli (VAPE) ndrīkst palikt viens no svečvadiem nepievienots (atvienots), uz abiem svečvadiem jābūt izlādes iespējai, pretējā gadījumā var rasties bojājumi aizdedzes sistēmā.
Pirmais kas jāizdara pie dzirksteles pazušanas(VAPE), ir jāatvieno zilais vads no slāpēšanas releja, lai būtu pārliecināts, ka iemesls nav relejā, kas parasti ir pirmais no problēmas iemesliem. Kā arī ši darbība ir jāveic lai iedarbinātu motociklu ar nosēdušos (izlādētu) akumalātoru - liela VAPE priekšrocība!!!
Runājot par Tevis minēto lādēšanas problēmu, es tomēr cītīgi pārietu visu elektroinstalāciju un pārbaudītu visus vadu savienojumus, un īpši vērstu uzmanību uz visiem masas savienojumiem.Pārbaudi ar +drošinātāja savienojuma kontakta stāvokli.
Ceru ka kaut kas no šā Tev spēs palīdzēt.
Labojis Aigars_R uz 14-08-2015 11:57
 
Kaarlis
Ja nu kādam nav paveicies pievilkt sensora skrūves un ir gadijies aizdedzi sabojāt, viss nav nemaz tik slikti. Sensors jāmaina bet ar rotoru vēl var pacīnīties. Nomuļļāto izciļņa galu var nofrēzēt. Izciļņa garums nebūs tik būtisks kā precīzs gals (signāla fronte) un 180 grādi.
Liekam rotoru dalāmajā galvā un frēzējam bojāto daļu nost. Tad apgriežam par 180 un nofrēzējam tik pat. Un lieta darīta.
imag2224.jpg imag2223.jpg
 
Andzs
Labdien! Neko jaunu te neatklāšu tikai tīri intreses pēc.
Tā kā bija jāpieregulē žigulim aizdedzes moments, tad nopirku stroboskopu. Tad taču jāpārbauda arī Jawas Vapes aizdedzes regulējums.
Vapes aizdedze uzstādīta tā kā bija norādīts līdzi dotajā instrukcijā - devēja serdenis uziet 2mm uz izciļņa - tad ir dzirkteles moments. Pārbaudot ar stroboskopu- tieši tā arī ir. Tā kā regulējums pareizs. Man bija aizdomas par tiem 2mm???? Vismaz manā gadījumā tas ir pareizi.
Viena nianse - moments nedaudz mainās palielinot apgriezienus, bet ļoti ļoti minimāli, aptuveni 2mm mērot uz rotora aploci(reāli tas neko nevar ietekmēt). Un diemšēl uz nepareizo pusi, aizdedze ar apgriezienu pieaugumu paliek vēlāka par mata tiesu. Iespējams tas skaidrojams ar kādu fizikas likumu, jo nekādas raksturlīknes aizdedzes apsteidzes leķķī šai konkrētajai sitēmai nav.
img_3102.jpg img_3093.jpg img_4091.jpg img_3094.jpg
 
Vilcins
Tagad pērkot vapi, pamācībā ir devējs līdz ar zoba sākumu, nav nekadi 2mm., atradīšu lapu, būs foto
 
Andzs
Tad jau kautko pamainījuši. Doma ir pirkt 638 Vapi, tad būs jāpārbauda pēc tam kā tur sanāks. Ja ir ar ko pārbaudīt, tad tā vairs nav problēma!
 
Guntis
te nu nāksies palasīt,ko saka www.retrojawa.lv
 
Andzs
Paskatīties var kam nav skaidrs. Arī tur ir vērtīgas lietas, bet jādomā vienmēr līdz. Piemēram par trīs gultņiem rumbā! Smile
 
armands1976
Sveiki
Man ir jautājums tāds- vai Vape aizdedzei ir iespēja pieslēgt spoli pie akumulatora.
 
AldisK
Īsti nav skaidrs par kuru no spolēm tu domā. Aizdedzes sistēmā to ir 3. Pie tā nav piedomāts, tāpēc nav skaidrs cik liels spriegums inducējas tajā mezglā.Ja domā par indukcijas spoli, tad tajā ir iebūvēts komutators. Tikai tas ir mikro izmērā un ieliets spolē mastikā. Tas komutators arī ir zināmais vājais punkts vapes sistēmā. Ir zināmi daži gadījumi, ka tas ir nobeidzies. Procentuāli tas gan ir 0,štrunts procenti, bet ir. visa tā sistēma strādā ar maiņspriegumu. Arī indukcijas spoles komutators. Dievs vien zina kas tur notiks, ja piegrūdīs līdzstrāvu. Ja tā sistēma ir kārtībā, tā strādā perfekti. Tādēļ nav īsti skaidrs, ko Tu tur gribi eksperimentēt. Diezgan lielas aizdomas, ka tas Tev var beigties diezgan finansiāli neizdevīgi.
 
aigars
50 eiro !
Kauns jau atzīties , bet pēc kara visas vecenes ir gudras... Bet nebija man variantu . Ziemā sniega mocim pazuda dzirkstele un tā stresa apstākļos paņēmu no jawas aizdezi - vapes spoli kombināciju un pieliku pie suzuki impulsu ģeneratora kas nāk no ģeneratora , kas motorā iekšā...Viena dzirkstele bija, pēc tam to moci pa sviestmaizi pārdevu, un braucu pie Raimonda pēc jaunas spoles...Nezinot to aparātu parametrus sanāk bezjēdzīgi eksperimenti, tikai padalies ar pieredzī - kā pašlaik es un nekautrējies!
Aigars Birzniekos.
 
armands1976
www.vape.eu/data/product/25b7d56b6161f97.40572129.jpg
Runa iet par spoli kas bildē.
Šis jautājums ir tādā sakarā jo es esmu uzlicis VAPI uz Dnepr MT 9 viss ir labi , bet gribējās lai nav tik stipri jākurbulē lai būtu dzirkstele , jo Dnepram kurbulējot ar kurbuli nav tik lieli ap griezieni , tādēļ gribēju padot strāvu no akumulatora .
Domāju ka te ir kāds kas šo aizdedzi pārzin
 
aigars
Vai šitāda neder , vai gribas eksperimentus?
www.olx.ua/...d;promoted
Labojis aivarsz uz 02-11-2020 12:33
 
Iet uz forumu: