Pieslēgties
Lietotāja vārds

Parole



Neesi lietotājs?
Spied šeit lai piereģistrētos.

Aizmirsi paroli?
Pieprasi jaunu šeit.
Lietotāji šobrīd
Viesi šobrīd: 3

Lietotāji šobrīd: 0

Lietotāju skaits: 693
Jaunākais lietotājs: kristaps998
Apskatīt tēmu
 Drukāt tēmu
Viss par un ap elektronisko aizdedzi (VAPE)
Jancic
Būs daudz, daudz labāk. Tie kuri uzstādījuši VAPE aizdedzi, tai skaitā es, ceļas un krīt par to.
Ja konkrētāk- atkrīt pilnīgi visas problēmas, kas saistās ar aizdedzi - lādēšana ideāla, ar aizdedzes regulēšanu nav jāķēpājas ( tikai uzstādot jāuzstāda pareizajā momentā), motors strādā patīkamāk dinamiskāk.

Man abām jawām (360 un 634) virsū stāv VAPE. Pēdējai - 634 uzstādīju uzreiz, kad sākās problēmas ar aizdedzi Kuldīgas pasākumā no kura knapi tiku mājās. Pēc VAPE aizdedzes uzstādīšanas sajūtas bija, ka mocis ir atdzīvojies, likās, ka jauda ir dubultojusies, motors strādāja dinamiski - emocijas deviņstāvu mājas augstumā!
Visiem paziņām un draugiem es iesaku uzstādīt tikai bezkontaktu aizdedzes - vecās pa taizno uz miskasti!
 
AldisK
[....nu tas tā..
Labojis AldisK uz 14-10-2012 21:50
 
AldisK
elf rakstīja:

maris rakstīja:

Jawīti vispār varēji iedarbināt ar tiem 8mm pirms AMP? Shock Grin


Kādreiz ūdens motosportā Vihr motoram apsteidzi lika 9mm...esot bijis cits hods uzreiz....nu tas tā..

Kāda būs atšķirība ja Jawa 634 6v ,uzliks Vape 6v, vai Vape 12v ???

Principā atšķirības nav 6V vai 12V. Man ir klusa aizdoma, ka aizdedzes sistēma (kura ir neatkarīga no ģeneratora sistēmas,motors darbosies kā mopēdam, kaut arī nestrādās ģenerators) ir vienāda 6V un 12V. Paliek tikai izvēlēties kādu spriegumu gribi.
Es izvēlējos 12V:
1. 12v nevajag atsevišķu vēl vienu releju lādēšanas kontrollampai, tā ir paredzēta jau pievienot uzreiz pie 12 komutatora.
2. 12V plašākas iespējas spuldžu izvēlē, lielajā lukturī lidz pat halogēnai H4, tikai ar lielo aimuguri kā kādreiz žigulim.
3. Braucienos izmantot visādas papildus auto ierīces (dažādus lādētājus telefonam. fotoaparātam, gaisa pumpi madračiem u.c.)
 
elf
Ar lādēšanu tik vienkārši nav,vajag invertoru uz 220v.Norvēgijas braucienā smagi iekritu.No motocikla varēja uzlādēt tikai HTC telefonu.
-----ne
 
aivarsz
elf rakstīja:

Ar lādēšanu tik vienkārši nav,vajag invertoru uz 220v.Norvēgijas braucienā smagi iekritu.No motocikla varēja uzlādēt tikai HTC telefonu.


Tātad- tu nebiji pilnvērtīgi izpildījis mājas darbus, pirms došanās ceļā... Vai visām tavām elektriskajām ceļojuma balasta ietaisēm nebija iespējas baroties no 12 V? Tu tak brauci ar Transalpu (pietiekoši jaudīgs ģenerators un ietilpīgs aķis), īsti neizpratu, kur ir problēmas sakne. Kāds 220 invertors Jawai ar tik ierobežoto Vape jaudu un dažas Ah smago akumulatoru?
 
AldisK
Šovasar Čehijas braucienā biju nodrošinājies 220V, 150W invertoru, bet brauciena laikā bija iespējas uzlādēt fotoaparātu pie parastā sprieguma, tāpēc nenotestēju, kātas pie moča uzvedas. Varbūt kļūdos, bet domāju, ka lādētājus+ vēl gaismas ģenerators un āķis braucot varētu pavilkt. Aizdedzei tas netraucētu, jo tā VAPEi ir neatkarīga no ģeneratora.
 
elf
Kā man zinoši cilvēki stāstīja, lai nebūtu problēmu ir jālādē caur invertoru....arī automobīlī! Strāvas kā izrādās nav vienādas....ja kāds zin var istāstīt konkrētāk..
No motocikla 12V neņēma pretī ne fotoaparātu,ne ķiveri,ne sieviņas mobīlo.
Tagad ir iegādāts mazs,kompakts invertors un viss lādējas...
-----ne
 
aivarsz
elf rakstīja:

Kā man zinoši cilvēki stāstīja, lai nebūtu problēmu ir jālādē caur invertoru....arī automobīlī! Strāvas kā izrādās nav vienādas....ja kāds zin var istāstīt konkrētāk..
No motocikla 12V neņēma pretī ne fotoaparātu,ne ķiveri,ne sieviņas mobīlo.
Tagad ir iegādāts mazs,kompakts invertors un viss lādējas...


Tas mazstāstiņa sākums, atgādināšu, bija par to, cik Voltīgu Vape būtu prātīgāk uzstādīt Jawa mocītim- 6, vai 12 voltu spriegumu ražojošu. Protams, visos punktos esmu par 12V sistēmu, kas saistīta gan ar bezproblēmu spuldzītes iegādi tankštellē, gan arī, ar iespēju kaut ko nobarot vai uzlādēt no mocīša elektrosistēmas. Atšķirība VAPE cenās- padsmit LVL. Ērtības, manuprāt, nesalīdzināmas.
Tāpēc arī panesās tās 12 voltu ietaises priekštocību saraksts. Aotomašīnās man tie inventori ir jau sen, kopš radās vajadzība barot ceļojumos lielapetītes senos laptopus, kā arī telefonizācijas sākumlaikos, palādēt kādu niķeļa- kadmija telefona bateriju ar 220V lādekli bija drošāk un efektīvāk, kā darī to ar aizdomīgas kvalitātes Ķīnas PSR ražotu 12V lādētāju. Un esmu kaut kad izgājis cauri dažādu konvertoru ražotāju brīnumiem, kas bieži vien neder nekam, kamēr esmu nokļuvis līdz +- normāliem ražojumiem. Ar mazaparātiņu lādēšanu no mopēdu 12 V ķēdēm tā īsti nekad nav bijis problēmu. Viss vienmēr ir lādējies. Bet, kā tad īstenībā tas varētu notikt tad, ja Jawai uzstādīts 4- 5 Ah akumulatoriņš. Tagad nesaspringšu uz matemātiku, bet, manuprāt, tur nekam baigi labam ar 150W konvertoru nevajadzētu sanākt, pat lietojot to padarīšanu tikai braucot, ar ģeneratora jaudu nepilni 200W un garantēto slodzi, vismaz ap 100W? Varbūt, ka kaut kur kļūdos un talkā tomēr ir jāņem smalkā matemātika?
 
Jancic
Man tieši stāv virsū mazais ( neatceros konkrēti cik) bet ap tām 4-5 ah arī ir.
Retrotūrista laikā lietoju navigāciju, gaismas ieslēgtas. Sanāca mazs tehniskais pitstops ap 5-7 min, gaismas palika ieslēgtas - rezultāts, kad bija laiks sist pa kurbuli - čušš.... Uz stumšnau aigāja mocis.
Par to, ka jaudīgāku akumulatoru vajag ir skaidrs, kad pirku aķi pa galvu pa kaklu, niknāka aķīša uz momentu veikalos nebija, tad nu pirku kāds bija...
 
Guntis
Nu pag,ja aizmirsīsi uz 24 h ne lielāku(ah) aķīti,tad arī teiksi -sux- vajag lielāku?
Šitā varam tālu tālu Grin

Man domāt,ja ko aizmirst,tad nekas nelīdzēs Grin

Tad vajag kādu -elektroniku-,kas pie noteikta ākja V atslēdz to ! Neļaujot NOSĒSTIES.

A ta viens 3min aizmirst,otrs 2h,cits 365 dienas. ..
 
aivarsz
Guntis rakstīja:

Nu pag,ja aizmirsīsi uz 24 h ne lielāku(ah) aķīti,tad arī teiksi -sux- vajag lielāku?
Šitā varam tālu tālu Grin

Man domāt,ja ko aizmirst,tad nekas nelīdzēs Grin

Tad vajag kādu -elektroniku-,kas pie noteikta ākja V atslēdz to ! Neļaujot NOSĒSTIES.

A ta viens 3min aizmirst,otrs 2h,cits 365 dienas. ..


Manuprāt, šinī forumā ir vairāki aktīvi biedri, tevi ieskaitot, ar zināmu izglītību elektrolietiņās.Aizmāršība ir cilvēciskais faktors, to ņemam vērā, bet šoreiz aizmirstam. Te iet runa par principiāliem argumentiem, kas ietekmētu viena vai otra cilvēka izvēli mazās dilemmas priekšā. Ko mocītim vajag, kādi ir domājamie braukšanas paradumi, un ko gribās gala rezultātā panākt?
 
AldisK
Braucot aķis tikai lādējas, un no tā nekas netiek ņemts. Tātad braucot ir vienalga cik ah ir aķis. Jautājums ir, ko es nenotestēju šovasar, cik lielu jaudu ņem pats 150W inmertors bez slodzes un cik lielu jaudu ņem kaut kāds lādētājs tel. vai kādai citai baterijai, un cik Wati ir kopā pats invertors+ lādētājs. Piemēram mana fotoaparāta baterijas lādētājam uzrakstīts 240V -0,05A tātad šos sareizinot sanāk 12W noēdīs lādētājs. Tiešām nezinu cik ņem pats lādētājs tukšgaitā, bet domāju, ka nekas milzīgs tas nevarētu būt. Esmu tāpēc pārliecināts, ka visiem šiem mazajiem elektroniskajiem štruntiem ar vapi braucot ir normāli jādarbojas. Protams ja tas tiek aizmirts, kad motors nedarbojas, tad sāk strādāt aķis un tad jau tiešām viss atkarīgs no aķa ah un parējā aķa tehniskā stāvokļa. Vapei gan ir viens liels ++, ka to var iedarbināt bez aķa bez stumšanas. Atvieno indukcijas spoles releja violeto vadu kurbulē un brauc.
 
aigars
Nerakstīšu lielus romānus, jo AldisK jau pateica arī manus novērojumus.
 
elf
Kas notiks ar 6V signālu ,ja uzliekam Vape kura ir 12V ???
-----ne
 
Guntis
NEKAS. tik tonis manīsies. Ko var piereguēt ar skrūvi,BET
NEAIZTIKT ! Priekšējo-dekoratīvajā vāciņā.

Regulēšanai ir OTRĀ pusē,ja nemaldos LABĀ. JO kreisā ir pieskrūvējusi TIKAI
elektrisko vadu. Abas skrū'ves izskatās vienādas un ir SIMETRISKI novietotas.

Uz DAŽIEM signāliem ir pie skrūves bultiņa ar norādi ABOS virzienos,bet man ir signāli kuriem viņas
arī vairs nav,
 
AldisK
Man abām 360 ir palikuši 6V signāli. "islaicīgi lietojot vēl nekas nav noticis ne vienai, ne otrai. Pieļauju domu, ka vienlaicīgi taurējot ilgstoši, varētu 6V sadegt. Bet mēs jau tā parasti nedarām. Man mētājas viens 12V žiguļa, bet bez pārtaisīšanas nederēja hromētā reste, tāpēc kamēr strādā 6V, neko neaiztikšu.
 
oilmaster
Esmu taurējis, mocījis 6v signālu ar 12v bezkontakta aizdedzi, nekas nenotiek, nekas nepārdeg. Tik skaņa ņiprāka.
 
aigars
Skaņa laba. Krievu armijā raķešu puskovajām ar Urāla motoriem bija 24 V sistēma, bet starteri ar 24 V bija deficīts, tāpēs likā starterus ar 12 V. Griezās ļoooti labi - it sevišķi - ja bija virs mīnus 20grādiem.Protams ļoti ilgi šādos apstākļos tie nekalpoja. Bet signāls jau nav starteris, katrs pats var izvēlēties. Man abiem mocīšiem ir 6V signāli- nekas nav pārregulēts. Protams, ja jābrauc uz Gruziju, tad varbūt jāņem rezerves signāls līdzi, jo tur jau bez signāla nekā...Wink
 
aivarsz
Atspringstiet par tiem signāliem. Pārdedzināt nav iespējams, ja vien neveiksiet rūpnieciskus nokaušanas eksperimentus. Smile
 
vecaiss
Izrakājos forumā, bet tā arī neatradu sakarīgu shēmu vapei 12v priekš 360as jawas, varbut kadam aizķeries kompī?
 
Iet uz forumu: