Pieslēgties
Lietotāja vārds

Parole



Neesi lietotājs?
Spied šeit lai piereģistrētos.

Aizmirsi paroli?
Pieprasi jaunu šeit.
Lietotāji šobrīd
Viesi šobrīd: 9

Lietotāji šobrīd: 0

Lietotāju skaits: 617
Jaunākais lietotājs: Marekicijo
Apskatīt tēmu
 Drukāt tēmu
638 ģeneratora u.c. niķi stiķi
Kaarlis
Vakar dūšīgi izvizinājos pa Rīgu un tās apkārtni gan divu, gan trīs riteņu versijā. Kopā kādus 150 vai vairāk km. Privātās dzīves nekādas! Visur mani kāds pamana, īpaši tie trakie audi stūrmaņi Carnikavā!Grin
Atceļā uz Viestura prospekta iedegās panelī nelietīgi sarkana lampiņa, pamirguļoja, bet nost nedzisa. Izslēdzu visus patērētājus un pēc brītiņa lampele nodzisa un lādēšana atjaunojās. Līdz salu tiltam aizbraucu ar gabarītiem, tad ieslēdzu tuvos un līdz mājai viss ok. Stulbums tas, ka šobrīd nezinu kur kašķi meklēt- defekts nozudis!Angry
 
turists
Nekas nevar būt kaitinošāks par defektu, kura cēlonis nav saprotams.. Grin Vēlu veiksmi..
 
AldisK
Kaarlis rakstīja:

Vakar dūšīgi izvizinājos pa Rīgu un tās apkārtni gan divu, gan trīs riteņu versijā. Kopā kādus 150 vai vairāk km. Privātās dzīves nekādas! Visur mani kāds pamana, īpaši tie trakie audi stūrmaņi Carnikavā!Grin
Atceļā uz Viestura prospekta iedegās panelī nelietīgi sarkana lampiņa, pamirguļoja, bet nost nedzisa. Izslēdzu visus patērētājus un pēc brītiņa lampele nodzisa un lādēšana atjaunojās. Līdz salu tiltam aizbraucu ar gabarītiem, tad ieslēdzu tuvos un līdz mājai viss ok. Stulbums tas, ka šobrīd nezinu kur kašķi meklēt- defekts nozudis!Angry

Pārbaudi rotora oglītes cik garas, vai normāli skaras klāt pie slīdgredzeniem un vai nesprūst. Rotora pretestība ir ap 4 omiem, caur oglītēm būs vairāk.
 
Kaarlis
Atradu vainu! Ļoti tuvu ar minējumu bija Aldis- vainīgs bija oglīšu - vads- ļoti vaļīgs savienojums pie oglīšu bloka- varēja pat redzēt dzirksteļošanas pēdas!
Par rotora pretestību īsti taisnība nav- R=6,3om. Salīdzināju divus rotorus- abi vienādi. Patīkamais visā ir tomēr atrastais cēlonis, citreiz var tikai minēt vai defekts novērsts vai nē.
 
AldisK
Kaarlis rakstīja:

Atradu vainu! Ļoti tuvu ar minējumu bija Aldis- vainīgs bija oglīšu - vads- ļoti vaļīgs savienojums pie oglīšu bloka- varēja pat redzēt dzirksteļošanas pēdas!
Par rotora pretestību īsti taisnība nav- R=6,3om. Salīdzināju divus rotorus- abi vienādi. Patīkamais visā ir tomēr atrastais cēlonis, citreiz var tikai minēt vai defekts novērsts vai nē.

Par to pretestību, es pēc atmiņas apmēram tāda bija Vaziem un citiem Maiņstrāvas ģeneratoriem, pieņēmu kaut kam līdzīgam jābūt arī Jawai, jo tā trisfāzu maiņstrāvas ģenģera konstrukcija un ierosme ir ļoti līdzīga. Tāpēc man tur ir rakstīts ap 4 omi. Ja ir 6 tas neko nenozīmē, Ja tie cipari atšķras ievērojami, tad jau cita lieta(jāmeklē vaina, vai cits rotors).
 
Kaarlis
Jā, ģenerators pēc darbības principa stipri līdzīgs automobīļu ģenerātoram. Trīs fāzu maiņstrāvas, svešierosmes ģenerātors kura ierosmi regulē sprieguma regulātors, savukārt kontrolspuldzi ieslēdz- izslēdz starp masu un tinumu viduspunktu ieslēgts relejs. Tieši šīs konstruktīvās īpatnības dēļ nospriedu ka vaina jāmeklē ierosmes ķēdē. Spuldzītes slēgums lielā mērā ignorē diožu tilta defektus, tādēļ tur nemaz nemeklēju.
 
KLs
Man šonedēļ bija problēma ar lādēšanu pie maziem apgriezieniem. Virs 1800 OK, zemāk sāka mirgot un tukšgaitā deg sarkanā spuldzīte. Ko darīt, sāku ar rotoru. Izmēru pretestību nedaudz virs 6 omi, tad izmēru to pašu tikai caur oglēm bija ap 10.
Noņemu diožu tiltu izmēru diodes - vienā virzienā ap 480 otrā bezgalība. Sāku vadus mērīt. Skatos diožu tiltam plusa vads kādreiz bijis izdedzis un izlaists pa taisno uz aķi. Skatos tālāk pelēkie vadiņi no ģeneratora viens kontakts melns vēl vienam arī korozijas pēdas. Iztīrīju kārtīgi abus kontaktiņus pieregulēju lai kārtīgi piespiežas – nu ir labi. Izskatās, ka tie kontakti uz diožu tilta ir vāja vieta. No 4 viens palaists pa taisno un divi bojāti.
 
Dezinfektors
Šodien mēģināju savai 638 atrisināt lādēšanas problēmu- spriegums pieaug, palielinoties apgriezieniem. Nedaudz uzgāzējot spriegums paceļās līdz kādiem 18V. Izsecināju, ka bojāts relejs-regulators. To uzliku no VAZ automobiļa.
Šādu:
content8-foto.inbox.lv/albums/c/creativz/638/IMAG0946.sized.jpg

Diemžēl, bez izmaiņām. Palielinot apgriezienus, pieaug spriegums. Ir vēl kas vainojams pie šāda veida defekta? Man jau šķiet, ka tikai regulatorā var būt vaina.
 
Kaarlis
Ir kāds triks- ja ķēdē no kuras ņemsi pieslēgumu 15 kontaktam būs štruntīgs kontakts- sprieguma kritums, būs joki ar spriegumiem. Pamēģini pamērīt potenciālu starpības. Cik uz aķa, cik pie atslēgas u.t.t. Man ir bijis ka ar gaismām braucot spriegums lielāks...
 
AldisK
Kārlim varētu būt taisnība. Šā sprieguma krituma dēļ, ja pie oglītēm nepienāk 12V bet ievērojami mazāk, kada slikta kontakta dēļ, regulators to pacels atbilstoši nepareizajam pienākošajam spriegumam. Savā laikā šī iemesla dēļ ļoti bieži tika pārlādēts akumulators kurš bieži izvārījās sauss. Padomju rrūpniecība 80tajos gados kā kādu papildus produkciju sāka ražot sprieguma regulatorus RN 3 un 4, protams krievu burtiem. Sājos regulatoros šī problēma bija novērsta ar vēl vienu izvadu kuru pievienoja tieši pie akumulatora.Un pa šo vadu relejs saņēma informāciju pa r akumulatora spriegumu un attiecīgi noderva ģeneratoram. tā tika izslēgti no ķēdes visi savienojumi štekeros un aizdedzes atslēgā u.c.Tos relejus neražoja auto rūpniecība, jo tie atšķirībā no rezerves daļām bija nopērkami parastajos sporta preču veikalos. Es tādus saliku visām savām tā laika mašinām.
 
Kaarlis
Vēl vajag nomērīt ar to pašu testeri kas darās izejā uz oglīšu kontakta. Par sovjet izstrādājumiem nekad neko nevar garantēt.
 
Dezinfektors
Paldies par ieteikumiem. Rīt, ja kaut cik jēdzīgā laikā tikšu pie moča, mēģināšu nomērīt. Ziņošu par rezultātiem.
 
Dezinfektors
Kārli, tev bija 100% taisnība. Testa nolūkā, uz spaili 15 uzliku vadu pa taisno no akumulatora- lādēšana sāka strādāt kā tai jāstrādā Smile
 
Guntis
Un varbūt ka nemaz no cita nebija jāliek?
 
Dezinfektors
Varbūt, arī nebija. Bet nu jau pa vēlu. Atpakaļ veco dzelzi noteikti nelikšu.
 
Kaarlis
Tam nolūkam vajadzētu ieslēgt shēmā no atslēgas releju lai regulātors nestāv visu laiku zem sprieguma.
 
Kaarlis
Vakardienas stāsts gandrīz kā topika sākumā. Kretīniskais sarkanais izstrādājums (lampiņa) man jau labu laiku iemirgojoties nedeva mieru. Arī Berlīnes centrā jāja prātu. Toreiz nelaimi norakstiju uz sliktu kontaktu aizdedzes atslēgā. Braucot pa ķengaragu pie krustojuma dodu ručkā a sarkanā m**ka ierobežojās pie 3500 rpm un gandrīz netiku prom no autiņu plūsmas.(sanāk krist kaunā pie bemberistiem) Grin Nodomāju- draņķa optika- iekritu! Bet nekā- ieslēdzot pagrieziienu motors apklust... nostājos ceļa malā pētīt iemeslus akumulātora tukšumam kad manu uzmanību piesaistija lādēšanas lampiņas relejs- visu laiku saslēdzies! Zinot shēmu, sāku atvienot pa vienai fāzei no taisngrieža un relejs atslēdzās! Skaidrs, izsista diode. Nu, štruntu atvienoju nelaimīgās fāzes vadu un minu tālāk ar divām dzīvajām pa darīšanām. Pie krustojumiem jāpatur apgriezieni bet citādi uz priekšu tiek. Pie Raimonda veikalā 10 minūtes palādēju aķi un laimīgi aizbraucu mājās.
Iedzēris kafiju, ķēros pie vainīgās detaļas nomaiņas bet pirms izlidināšanas misenē, nolēmu vēlreiz pārbaudīt. Sākumā ķēmojos ar testeri, tad testēju visas fāzes visos virzienos ar slodzi (lampiņu). Caursistā diode sevi neparādija nekādā veidā! Tiltiņš kā no veikala! Un šitā tās diodes mani ir čakarējušas jau gadus trīs- kaut kad pačakarējās bet kad mēģinu defektus lokalizēt- viss kā no rūpnīcas. Vienu gan īsti nesaprotu- ceļoties slodzei/ temperatūrai parasti kontakti sāk zust taču šinī gadijumā diodes pārejā izveidojas īsais... Šobrīd iespēru tiltiņu no micuka ģenerātora- pēc skata tāds pats tikai divas liekas diodes. Nebūs ko darīt, izlaidīšu cauri tām tinumu viduspunktu.
Šodien nobraucu kādus kilometrus 60- iet kā pulkstenis. Pa brīvdienām pavizināšos ar pievienotu testeri- būs uzskatāmi redzama sistēmas stabilitāte.
Tā lūk!
 
klaidon
Varbūt kāds bez garas meklēšanas var pateikt defektu? Sarkanā lampiņa nodziest, bet lādēšana tomēr nenotiek.
 
Kaarlis
Tieši šāds joks nav gadijies. Pēc idejas, ja lampiņa jau zemos apgriezienos nodziest, tad visas trīs fāzes strādā, meklē vainu sūdīgos vadu savienojumos.
 
cyprus1
Kādreiz saskāros ar tādu pašu vainu.Pirmajā reizē pie vainas bija izejošais vads no taisngrieža.Pa vidu bija savienojums un ar laiku bija zudis kontakts.Otrajā reizē nācās nomainīt releju.Man gan bija ČZ ar 12V sistēmu bet tas pats jau ir kas Jawai-taisngriezis,relejs un mazais relejs kas tikai ieslēdz kontrollampu.
 
Iet uz forumu: