Pieslēgties
Lietotāja vārds

Parole



Neesi lietotājs?
Spied šeit lai piereģistrētos.

Aizmirsi paroli?
Pieprasi jaunu šeit.
Lietotāji šobrīd
Viesi šobrīd: 1

Lietotāji šobrīd: 0

Lietotāju skaits: 603
Jaunākais lietotājs: kristine_b
Apskatīt tēmu
 Drukāt tēmu
Jawa 23 Mustang 50cc
AldisK
Pagājušajā gadā ar Rīga 13 piedalījos braucienā pa Kurzemi 3 dienas. Pārējiem braucējiem, kuri brauca ar divātrumniekiem līdzi netiku. Iedomājos par kādu 50cc braucamrīku. Gribēju pieturēties pie Jawas markas. Un tā gadījās, Jawa Mustang. Ražots papīros 77 gadā. Internetā ir dažādi ražošanas gadi, no 1969-1982, citur no 1972-1982. Mopēds bija braucams un diezgan labā stāvoklī. Bet kā jau jaunam īpašniekam kaut kas nepatika, kaut ko gribējās uzskaistināt, kaut ko varbūt uzlabot. Un tā beigās tika pilnīgi izjaukts, defektēts un tagad tuvojas darbi noslēgumam.
20191002_201219-001.jpg
 
Rich
Nu smukulis! Tev, Aldi, darbiņi iet uz priekšu, bet man kaut kā ar JAWA Stadion nesokāsAngryGrin, brauc palīgā!
 
AldisK
Bildė redzamais ir tāds, kā iegādājos. Par darba procesu un bildes büs vėlåk.
 
AldisK
Kā jau teicu, šis tas nepatika. Sākšu ar vizuālo. Nokrāsots viss bija ar pulverkrāsu. Dubļubleķi laikam diezgan nekvalitatīvi izštancēti. Pulverene nokopējusi visus nelīdzenumus. Arī pats pulverkrāsas pelēkais tonis personīgi nepatika. Tika piestrādāts ar slīpēšanu, fillerēšanu un krāsošanu. Tonis arī mazliet cits. Tagad man tie bleķi patīk labāk. Ļoti nepatika bāka. laikam būs bijis viens dizainers šim te mustangam un Bizonam. Par to it kā liecina arī nosaukumi. Bāka tāda šaura, plakana gara, četrkantīga. I-netā ieraudzīju bildes ar savādākām uzlīmēm( bildē baltā bāka). tās dubultrāmveida uzlīmēs i-neta veikalos var pasūtīt. Melno četrstūri nevar saprast, vai gumija vai uzkrāsots. Dubultrāmi pasūtīju. Melno četrstūri man apsolīja matēto plēvi, ko līmē uz mašīnu sliekšņiem. Par krāsām nolēmu paspēlēties ar vēl vienu krāsu. Par to un bākas kopskatu vēlāk.
20200428_122938-001.jpg 107468811.jpg

Labojis AldisK uz 30-04-2020 23:18
 
Rich
Jā, baltā bāka ar tām uzlīmēm izskatas daudz simpātiskāka.
 
AldisK
Kā jau parasti Jawām, bagāžnieki rūpnīcas izpildījumā nav paredzēti. Bez tā kaut kur aizbraukt it kā nevar. Kaut kas jāuzmeistaro. Garāžā mētājās viens lieks Minskas. Pētīju un mērīju, ka diezgan smuki varētu derēt. Pagarināju un rāmja aizmugurē piemetināju papildus kronšteinus. Bagāžnieku pārhromēju. Šķiet sanāca diezgan labi.
Izpūtēju iepriekšējais īpašnieks bija uzlicis jaunu, bet viņam atsūtītais līkums nekādi nederēja. To viņš man iedeva līdzi. Dikti gribējās to līkumu, jo vecais bija viens rūsas gabals. Un tik tiešām, leņķi ne tie. Kārtējais jauno detaļu brāķis. Bet vairākas reizes mērot un pētot, mazliet apgriezu līkuma garumu, palika vēl pietiekoši. Un izpūtēja aizmugure bija jāpaceļ gaisā. Tas pat nebija sarežģīti. Mazliet darbs ar fleksi un metināmo. Un tā gribot negribot sanāca tīri stilīgi pēc sava laika modes. Un ņemot vērā manu svaru, izpūtēja gals nevilksies pa zemi.
20200501_085155-001.jpg 20200501_085252-001.jpg

Labojis AldisK uz 01-05-2020 22:57
 
Laacis_ar07
Pensijā esot laiks netiek lieki izšķērdēts!!!Grin
 
AldisK
Dabūju sliekšņu melno plēvi. Varam atgriezties pie bākas. Rakstīju, ka nolēmu paspēlēties ar krāsām. Mēģināju tai dubultrāmī imitēt, ko līdzīgu hromam. Uzpūtām hroma krāsu. Hromēts nav, bet kaut kas savādāks. Pēc nelielām pārdomām logo izvēlējos no Kalifornijas bākas. Noskrūvēju, iedevu pēc tā uztaisīt uzlīmes. Bākas gumijas noimitēju ar to sliekšņu matēto plēvi. Rezultāts sanāca tāds krāsains. Man pašam patīk. Skrūvējot klāt instrumentu kasti, ienāca ideja, ka jāiemūžina tas nosaukums- "Mustang". Reklāmas firmā uztaisīju uzlīmi apmēram līdzīgu pēc bākas uzlīmes. Par izskatu un ritošo apmēram viss. Riteņi un riepas bija labi. Ar jaunām feļļām un spieķiem. Vienīgi bremžu loki šķiet bija no pirmsākumiem. Iedevu pārlīmēt jaunāku un mūsdienīgāku materiālu. Cerams, ka labāk bremzēsies.
20200505_114928-001.jpg 20200505_173413-001.jpg

Labojis AldisK uz 05-05-2020 20:39
 
AldisK
Nedaudz par motoru. Motors bija ejošs, bet tomēr izjaucu revīzijai. Motora ķēde bija izstiepusies. Jau sākusi grauzt bloku. I-neta iepazīstoties ar piedāvājumiem, ieraudzīju, ka var iegādāties dažādus cilindru un virzuļu komplektus. Līdz pat 70cc. vienīgi tada ir jāpārtaisa bloki pie savienojuma ar cilindru. Bet bija pieejams virzulis 41mm diametrā. To var ielikt neko nepārtaisot.Tad kubatūra palielinās līdz kādiem 58-59cc. No iepriekšējā īpašnieka līdzi bija viens cilindrs ar dziļu risi, to izslīpēju un uzliku to 41mm virzuli. Vairāk vai mazāk pieslīpējām kantītes. Vairāk praktiski neko. Problēmu gadījumā varu momentāni uzlikt atpakaļ iepriekšējo standarta komplektu ar 38mm virzuli. Uzliku jaunus gultņus blīvslēgus. Motora ķēdi un sajūga diskus. Interesanta konstrukcija. Sajūgam nav kurvis, bet divi diski ar frikcijām, kuriem ārējā diametrā ir zobi. Uz tiem uzliek motora ķēdi.Sajūga stienīša blīvēšanai uzvirpoju divas bronzas buksītes, starp kurām piemeklēju gumijas riņķīti. Līdzīgi kā nopērkams jawas veikalā tagad jawām. Viens vājais punkts izrādījās kurbuļa blīvējums. Nezinu kāds ir bijis no rūpnīcas. Tur gropītē bija gumijas riņķis.To arī atstāju. Taču pēc motora regulācijas un pirmajiem km, sāka tecēt eļļa un tieši uz kāpsli. Nomērīju asi un gropi 16mm un 21mm. Veikalā tāds blīvslēgs nav, arī pieejamajā katalogā nav. Tuvākais 15mm un 22mm . Tas 15mm uz ass uzgāja. Bet ārējais 22mm..... Būtu par to iedomājies pirms motora salikšanas ar koordinātu virpu varēja izvirpot, bloka izmēri to pieļauj. Tagad mēģināju virpā to blīvslēga gumiju ar vīli nograuzt. Prātīgi izdevās, un blīvslēgu ieliku. Redzēsim rezultātu ekspluatējot.
20200505_120341-001.jpg 20200505_120234-001.jpg 20200505_120421-001.jpg
 
AldisK
Vēl nedaudz par aizdedzi un ģeneratoru. Pērkot bija uzlikta mopēdu Vape. Aizdedze praktiski, kā lielajām vapēm. Aizdomas, ka indukcijas spole ir tāda pati. Ģenerators 20W. Te tāda maza neērtība. Bet visu pēc kārtas. Pērkot gaismas nedega. Norakstīju uz spuldzēm. Pamērīju, spriegums bez spuldzēm bija ap 12V. Uzgāzējot pat vairāk. Gabarītā ieliku 12 V spuldzi, tā tūlīt pārdega. Internetā atradu informāciju. Izrādās ģenerators ir 6V. Nav nekāda sprieguma regulatora. Ja pārdeg viena spuldze, pārdegs tūlīt otra. Un jābūt priekšā 6V-15W spuldzei un aizmugurē 6V- 5W. Problēma radās priekšā. Stiprinājums spuldzei ir tāds pats kā visām jawām Tātad vajag divkvēldiegu spuldze 6V-15W+15W. Man pazīstamjā servisa veikalā izmeklējas pa visiem katalogiem. Spuldzi atrada, bet nekur nav pārdošanā. Tajā brīdi Raimondam neiedomājos paprasīt. Atradu internet veikalā Čehijā, kur sūtīju pārējās detaļas. Savulaik vecajām Minskām un Voshodiem gaismas ķēdē bija drosele, kura pildīja šo regulatora funkciju. Sameklēju- uzliku. Diemžēl kaut kas ar parametriem neiet kopā. Noēd spriegumu līdz 2V un spuldze knapi kvēlo. Atteicos. Palika kā ir. Šī iemesla pēc neizmantošu slēdzi no tuvās uz tālo gaismu. Baidos, ka pārslēgšanas brīdī, uz kādu mirkli var pārtrūkt šī slodze, tad tūlīt viena un otra spuldze pārdegs.
Tas pagaidām par šo projektu viss. Nobeigumā Mustanga kopskats.
20200509_114107-001.jpg 20200517_165511-001.jpg

Labojis AldisK uz 17-05-2020 20:13
 
bargais
Interesants projekts un acij tīkams iznākums.
 
Guntis
RR no 6V wape neder? man ir lieks,Aldim varu uzdāvināt.
 
AldisK
Paldies par piedāvājumu. Tas ir paredzēts darbam ar līdzstrāvas akumulatoru. Spuldzēm jau būtu vienalga kāds spriegums, bet kā tas uzvedas bez akumulatora jāeksperimentē. Otrkārt, tas ir izmēros diezgan liels priekš tā mopja. Nav kur noslēpt.
 
Iet uz forumu: