Pieslēgties
Lietotāja vārds

Parole



Neesi lietotājs?
Spied šeit lai piereģistrētos.

Aizmirsi paroli?
Pieprasi jaunu šeit.
Lietotāji šobrīd
Viesi šobrīd: 2

Lietotāji šobrīd: 0

Lietotāju skaits: 693
Jaunākais lietotājs: kristaps998
Apskatīt tēmu
 Drukāt tēmu
Vasara 2013- Norvēģija?
aigars
Mans draugs šovasar pabija Gruzijā, tikai ar Yamahu. Pabija 19 dienas divatā ar sievu, kopā nobrauca 9000km, līdz Gruzijas robežai vien 3 dienas, bieži ātrums bijis virs 120 lidz 140. Kopā iztērējuši 1500 ls, tas gan kopā ar vīzēm, dabūja arī Yamahai kārbā kādu gultni nomainīt, protams ieguva arī jaunus draugus pa remonta laiku, atceļā pie Osetijas robiņiem suns sakoda kāju...Protams veiksmīgi laikā mājās, nepārkāpjot vīzu režimu. Pats jau priecīgs bez gala, bet...Par Somiju. Es tur braucu 2-3 reizes gadā pacopēt, tikai ar mašīnu un īrējam kotedžu. Tas man ļoti patīk, patīk arī braukāšanās pa lauku ceļiem, bet brauciens pa bāni ir nogurdinošs un garlaicīgs. Ja jau tiek no bāņa nost uz mazā ceļa, kur ātrums 80kmh, tad jau tāpat kā Munameģī- patīkami pavizināties. Ar kempingiem tur tiešām šķidri, jo viņu tūrisms piedāvā kotedžas pie ūdeņiem, ir jau veči cēluši teltis arī ceļmalās pie kāda dīķa. Botnijas līča piekraste tiešām apdzīvota- tas ir neerti no brīvības viedokļa, bet tuvāk benzīns, alus un desa. Karēlijas lauki man patika- mazāka civilizācija, bet benzins tālu. Pildīties braucām 50 km uz tanku.
 
turists
Man joprojām prātā Rumānija, šogad dažādu no manis neatkarīgu iemeslu dēļ nesanāca, bet nākamgad ceru ka viss izdosies.. tikai komforta cienītājiem gan šis nebūs pa zobam, jo plānotas tikai teltis un mežonīga daba. Smile
 
palsmanietis
ar norvegijas brauciena planosanu varu palidzet jo tu esmu bijis ka soferis turistu autobusam reizes vairakas
 
aivarsz
KarlisV rakstīja:

Ideja par braukšanu uz Norvēģiju, jau labu laiku atpakaļ nāca no Raimonda.
Es labprāt gribētu dzirdēt viņa viedokli vai šis ir cits/paralēlais brauciens?


Kārli! Čehijas brauciena ideja arī nāca no Raimonda pirms pusotra gada, tāpat, doma par Norvēģiju apmēram ap to pašu laiku, tāpat arī kāds gabaliņš no nesenā Lāsmiņbrauciena īstenošanas... Gauži vāji gan bija ar to līdzdalību tajos braucienos.
Tāpēc, šeit ir tā vieta, kur cilvēkiem, kam tā braukšanas lieta ir tuva, padalīties ar savu skatījumu un izpildāmām idejām nākamajai vasarai. Ar dažādiem argumentētiem viedokļiem par dažādām brauciena vietām un lietām.
 
aivarsz
Peteris rakstīja:

Un kā būtu Somija - Karēlija !


Tur ir pa riktīgo skaistas vietas, mežonīga daba, jūnijā dafiga odu un jūlijā vēl vairāk dafiga "moškara", kas ir vēl sāpīgāk. Un par tankštellēm jādomā stipri daudz kilometrus iepriekš, kabatā turot kārtīgu žūksni krievu naudiņas. Šajā sakarā jau arī ieliku topika sākumā linku, kā 2008. gadā bariņš ļaužu aizdevās ziemeļmeitas lūkoties. Vēl mazliet tālāk, uz Kolas pussalu.

Protams, tas varētu sanākt savādāk un (varbūt) lētāk, kā Norvēģija, bet, protams, tur tas patiesais baudījums varētu būt gūstams braucot enduro versijā, līdzīgi, kā Tūrists sapņo īstenot savu Rumānijas sapni.
Tāpēc, pagaidām, padalāmies ar savām idejām un prātojumiem par tēmām, jo vēl ir laiks, vēl ir laiks, vēl ir laiks...

Par Norvēgiju- visiem tiem, kas brauca šovasar garo LV-LT-DE-CZ-SK-PL-LT-LV tripu. Paanalizējot, nedomāju, ka izmaksas varētu īpaši atšķirties no iepriekšējā gada izmaksām. Īsāki pārbraucieni, un varētu sanākt stipri līdzīgi, tikai ar mazliet mazāk krodziņu apmeklējumiem. Smile Bet viss pārējais to noteikti varētu atsvērt.
Labojis aivarsz uz 25-09-2012 20:08
 
KarlisV
Tūrists savā komentārā minēja būtisku lietu - brauciena mērķis "telts un mežonīga daba"
Šogad sākotnējais mērķis bija Jawas rūpnīca, beigās izbraucām caur visām bijušajām socvalstīm. Bija viss - brauciens ar prāmi, vācu motokluba apciemojums, Berlīne, Prāga, Jawa muzejs un rūpnica, Saksijas Šveice, Augstie tatri utt.
Bija labi, daudz redzējām, bet tagad atceroties, skatoties bildes tomēr viss labāk atmiņā palikusi braukšana pa kalniem.
Moto tūrismā līdz šim bija mazs pieredzes, tāpēc pēc šī brauciena man ir skaidrs, ko es gribētu redzēt nākamajā. Skaidrs ir viens, ka visu apmeklēt grūti. Ciemos braucot vajag dāvanas, pilsētu apmeklējumiem jāņem liekas drēbes līdzi u.c
Tāpēc svarīgākais ir nofomulēt mērķi, ko katrs no tā brauciena vēlas un domāju ka mūsu kustībai nekas ļauns nenotiks ja intereses dalīsies un notiks vairāki lielbraucieni.
 
aivarsz
Kaarlis rakstīja:

aigars rakstīja:

Nevajag tikai sākt "cepties" !

Cepiens vai necepiens- katra paša darīšana taču totāli noriebies ka apzog!
Izputējušais klubs pat pamanijās nozagt ideju par latvijas kino leģendu sasaistīšanu ar retro tehniku- pavelciet paralēles paši.
Un, runājot, par pašu braucienu- Krievija- izmaksas ap 200,- Lielbrauciens- ap 700,- Norvēģija nav lētā zeme- varat parēķināt paši, var gadīties ka tās vietā izvēlēšos kaplēt zemenes un pļaut zāli.
Lai nebūtu tukša muldēšana, piedāvāju alternatīvas:
1) Krimas pussala
2) Gruzija


Krimas pussala - nepilni 2000 km viens gals
Grūzija- ņemot nosacīto Tbilisi viens gals- 3000 km plika vilkšana.
Ja gribās tur, un ar savu Jawa, tāpat pa dārgo ļoti un baigi daudz pa tukšo izmestas brīvas dienas. Ja mocīši aizvedās ar kādu transportu, tad mazliet savādāk, kaut gan izmaksas nekādas mazās nesanāk. Mans gadījums ir tāds, ka 2 nedēļas vasarā vienam braucienam jau ir mazliet vairāk, kā varu atļauties.
Labojis aivarsz uz 25-09-2012 21:39
 
Kaarlis
Šā gada brauciens lika aizdomāties ka garāku kā šovasar laikam nevajag. 2 nedēļās ir jāiekļaujās. Par tūrismu runājot, man labāk patiktu mazliet attālināties no parkettūrisma. Bija man plāns par Rumāniju, taču dzīve ieviesa korekcijas- aizbraucu kopā ar visiem.. Vēl ir diezgan laika kalt plānus un domāt virzienus. Vienīgi jāapzinās ka lai uz kuru pusi neskatītos, kilometri jātin šā kā tā.
Par Krimu tika štukots jau pagājušajā ziemā iekš Retromoto, kilometru daudz, taču nav nereāli.
 
aivarsz
KarlisV rakstīja:

Tūrists savā komentārā minēja būtisku lietu - brauciena mērķis "telts un mežonīga daba"
Šogad sākotnējais mērķis bija Jawas rūpnīca, beigās izbraucām caur visām bijušajām socvalstīm. Bija viss - brauciens ar prāmi, vācu motokluba apciemojums, Berlīne, Prāga, Jawa muzejs un rūpnica, Saksijas Šveice, Augstie tatri utt.
Bija labi, daudz redzējām, bet tagad atceroties, skatoties bildes tomēr viss labāk atmiņā palikusi braukšana pa kalniem.
Moto tūrismā līdz šim bija mazs pieredzes, tāpēc pēc šī brauciena man ir skaidrs, ko es gribētu redzēt nākamajā. Skaidrs ir viens, ka visu apmeklēt grūti. Ciemos braucot vajag dāvanas, pilsētu apmeklējumiem jāņem liekas drēbes līdzi u.c
Tāpēc svarīgākais ir nofomulēt mērķi, ko katrs no tā brauciena vēlas un domāju ka mūsu kustībai nekas ļauns nenotiks ja intereses dalīsies un notiks vairāki lielbraucieni.


Piekrītu. Tev ir pilnīgi pareiza pieeja lietām. Punkts 1- katram braucienam ir nepieciešams kāds mērķis (mērķi), lai trips būtu interesants un saistošs. Punkts 2- kādu brauciena formātu ļaudīm izvirzīt par prioritāti- asfalta tūrismu, vai mežonīgo un mazliet ekstrēmo. Pilnīgi dažādas lietas dažādiem ļaudīm un dažādi sagatavotai tehnikai.
 
aigars
Par Karēliju rakstot domāju Karjolu Somijas pusē, jo nozagtā Krievijas Karēlija laikam ir domāta vairāk tūristam- paskatījos jūtubē. Par odiem un knišļiem- kā pagadās - kā nu kuro gadu. Šogad biju pie polārā loka- normāli, bet citu gadu kaut kur tuvāk - nenormāli. Latvijā jau tāpat- kā kuro gadu...
 
AldisK
Par Norvēģiju- visi dārgi, dārgi un vēlreiz dārgi!!! Bet cik tas konkrēti dārgi ir. Vajadzētu to apzināt. Šodien piezvanīju uz Norvēģiju vienai paziņai, kura tur jau entos gadus dzīvo un strādā. Esot atsevišķi veikalu tīkli, kur nemaz nav daudz dārgāk kā pie mums. Tad vēl esot stāvvietas, kur norādīts ka var celt teltis un nekas nav jāmaksā. Dabas skaistums arī neko nemaksā, piebrauc pie konkrētā objekta un skaties cik gribi. Benzīns gan esot dārgāks. Krogos vakarā var nesēdēt, un no pieredzes pirms 10 gadiem, tie krogi tā arī nemaz nemētājas. Nakšņojot vienā miestiņa 9 vakarā tā arī neatradām atvērtu krogu , kur var iedzert alu. Labprāt aizbrauktu tur otreiz pats ar moci.
 
aivarsz
aigars rakstīja:

Par Karēliju rakstot domāju Karjolu Somijas pusē, jo nozagtā Krievijas Karēlija laikam ir domāta vairāk tūristam- paskatījos jūtubē. Par odiem un knišļiem- kā pagadās - kā nu kuro gadu. Šogad biju pie polārā loka- normāli, bet citu gadu kaut kur tuvāk - nenormāli. Latvijā jau tāpat- kā kuro gadu...


Pēdējo reizi Karēliju / Kolas pussalu apmeklēju pēdējā gadā, kad Latvija vēl bija PSRS brālīgā republika. Bet, līdz tam, praktiski katru gadu. Tiesa gan, kā ūdenstūrists. Un ir sagadījušies tādi gadi, kad pie dabas krūts esot, ar vienu belzienu kādi 50 odi kaput. Un aiziet uz krūmiņiem ir īpašs izturības pārbaudījums. Bet, protams, katrs gads atšķiras, pat +-vienā laikā braucot.
 
oilmaster
Ui, te ir ko palasīt. Par to dārgumu, viss ir relatīvs...Ar Tallink nebūs tāda cena kā līdz Vācijai. Kopējie km. mazāki, līdz ar to ietaupījums. Jap, ja kādu bāru atradīsim, jāatzīst, ka pa pilnu klapi tur nodot sanāks padārgi, bet ir jāizskata alternatīvas. Viss ir plānošanā.
Domāju, ka piedāvātās alternatīvas sanāks beigās dārgāk. Jāplāno. Jāņem vērā, ka Andis ir pa pusei Norvēģis (studējis tur un māk valodu). Šamējais uz jūru dodas, bet domāju, ka neliegs piedalīties plānošanā. Km mazāk, bet braucot tur katru km var izbaudīt, nevis 500 km dienā vilkt pa bāņiem un visādiem citiem ceļiem...
Pats esmu tur izbraucis un jāatzīst, ja skatu nevar salīdzināt ar Krimas soc. nostaļģiju un Gruzijas vīni man tik ļoti negaršo, lai 2000 km ar Jawu pēc viņiem vilktos (pagaidām)

Es vienozīmīgi par Norvēģiju. Piesakos un braukšu, lai vai kas, ja šito noorganizēsim.

PS. Mārci, par Rumāniju tas ir super, bet šeit tiek veidots kopējs pasākums, kur ir tiesīgs piedalīties jebkurš JAWA/CZ īpašnieks, kur katram ir savas vēlmes kur ir jāatrod kopējas piekāpes. Arī pačīkstēšana.
 
andiss
Norvēģijā nodzīvoju 5 gadus, kamēr tur studēju, un ar ceļošanu tur ir kā jau visur, var pa lēto var pa dārgo. Personīgi ar auto izbraukāju lielāko daļu, kā studentam man naudas nebija daudz, tāpēc domāju visādus variantus, kā ietaupīt.
Lielākais piķis aizgāja par degvielu, šobrīd 95 Statoilā tur maksā 15,25Kr, kas pēc šī brīža kursa ir LVL 1,44 par litru, pārtiku var diezgan sakarīgi nopirkt arī uz vietas, tikai gaļa un zivis dārgas, bet visos fjordos var makšķerēt/spiningot bez licences un zivis tur ir, es lielā mērā pārtiku no tā ko noķēru. Ja saorganizē līdzi pavadošo auto, tad paiku var paņemt līdzi diezgan daudz un pat tādu sakarīgu, bet arī bez auto, es personīgi uz moča varu sev paņemt rijamo nedēļai, ok tas nebūs mājas ēdiens, bet badā nenomiršu.
Ar nakšņošanu bija visādi, kempingi tur diezgan labi, gandrīz visi aprīkoti ar dušām un tualetēm, galdiem un ugunskura vietām, bet maksāja kādas 100-150Kr (LVL9-14) par telts vietu, četrvietīga mājiņa, kur pa lielam ir tikai divas divstāvīgas gultas maksāja vidēji ap 400Kr (LVL36 ) par nakti, es pārsvarā paliku vienkarši, kaut kur, kur iepatikās, protams var uzrauties uz privātīpašumu utt., man negadījās, tad vēl pāris naktis paliku pie privātajiem, kas sezonā izīrē istabas uz nakti savās privātmājās, man liels pluss bija valodas zināšanas un mazie balzāmiņi, pāris reizes sanāca, ka vispār neko nemaksāju un vēl brokastis dabūju, tas viss par labu kompāniju stāstiem par Latviju, par viņu bērnības atmiņu uzklausīšanu (pārsvarā tie bija gados vecāki cilvēki), kā viņiem bērnībā dota zivju eļļa kopā ar Rīgas balzāmu, lai nomāktu pretīgo garšu.
Ja grib tad var un pavisam ne dārgi, bet bez prāmja un degvielas neiztikt, ar tām izmaksām jārēķinās, ēst ar gribēsies, bet nu tās izmaksas vairāk atkarīgas no katra vēlmēm un spējām.
Mans priekšlikums ir sekojošs, sākam likt visu dažādo galamērķu vismaz aptuvenus maršrutus un attālumus un atsevišķas izdevumu pozīcijas bez kurām nevar iztikt, piemēraam, degviela, prāmis, vīza, apdrošināšana, tad arī visiem paliks skaidrāks ar cik dienām rēķināties, kādi km būs jānoripina un uz kādu summiņu aptuveni tas viss pavelk.
 
aivarsz
Raimi! Ja tu arī šoreiz cilvēkus piečakarēsi ar neizpildītiem solījumiem, mopēdu Jawa pārdošu, nopirkšu, atjaunošu un reizumis izklaidēties braukšu ar citas markas vecu motociklu. TĀPĒC, APDOMĀ KATRU PUBLISKI BILSTU ZILBI! Nobiedēju? Smile Padomā par to.
 
aivarsz
AldisK rakstīja:

Par Norvēģiju- visi dārgi, dārgi un vēlreiz dārgi!!! Bet cik tas konkrēti dārgi ir. Vajadzētu to apzināt. Šodien piezvanīju uz Norvēģiju vienai paziņai, kura tur jau entos gadus dzīvo un strādā. Esot atsevišķi veikalu tīkli, kur nemaz nav daudz dārgāk kā pie mums. Tad vēl esot stāvvietas, kur norādīts ka var celt teltis un nekas nav jāmaksā. Dabas skaistums arī neko nemaksā, piebrauc pie konkrētā objekta un skaties cik gribi. Benzīns gan esot dārgāks. Krogos vakarā var nesēdēt, un no pieredzes pirms 10 gadiem, tie krogi tā arī nemaz nemētājas. Nakšņojot vienā miestiņa 9 vakarā tā arī neatradām atvērtu krogu , kur var iedzert alu. Labprāt aizbrauktu tur otreiz pats ar moci.


Alūksnes Ainārs (Elf) ar sieviņu veica smuku tripu 2011. gadā, ko arī baigi forši ir aprakstījis un ielvietojis Motopower, arī links uz rakstu jums ir iedots. Nu nav nekas tur baigi neadekvāti dārgs. Pasēdiet pie datora kādas pāris stundas un izglītojiet sevi par dažādu mo braucēju pieredzi (ar dažādām prasībām par komfortu) apmeklējot šo valsti.
 
aivarsz
aigars rakstīja:

Par Karēliju rakstot domāju Karjolu Somijas pusē, jo nozagtā Krievijas Karēlija laikam ir domāta vairāk tūristam- paskatījos jūtubē. Par odiem un knišļiem- kā pagadās - kā nu kuro gadu. Šogad biju pie polārā loka- normāli, bet citu gadu kaut kur tuvāk - nenormāli. Latvijā jau tāpat- kā kuro gadu...


Bet, kā tev patiktu doma, paņemt līdzi mocī ieliekamu makšķerinventāru un Ziemeļos ar mocīti braucot, bez tam arī noķert kādu zivi? Pagājušajā rudeni tieši tā arī izpildījāmies kārtējā Vidusjūras salā. Pilnīgi kropls teleskopiskais lētkāts, ko var ielikt lidmašīnas rokas bagāžā, Latvijas naktstārpu bundža arī līdzi, visādi citi smieklīgumi, bet, galā, noīrēts mocītis, paķertas līdzi vietējās garneles iespējamai ēsmai un cope agrā rītā jūrā, pirms tālākbrauciena. Super. Un ar rezultātiem.
Labojis aivarsz uz 26-09-2012 00:30
 
elf
aivarsz rakstīja:

AldisK rakstīja:

Par Norvēģiju- visi dārgi, dārgi un vēlreiz dārgi!!! Bet cik tas konkrēti dārgi ir. Vajadzētu to apzināt. Šodien piezvanīju uz Norvēģiju vienai paziņai, kura tur jau entos gadus dzīvo un strādā. Esot atsevišķi veikalu tīkli, kur nemaz nav daudz dārgāk kā pie mums. Tad vēl esot stāvvietas, kur norādīts ka var celt teltis un nekas nav jāmaksā. Dabas skaistums arī neko nemaksā, piebrauc pie konkrētā objekta un skaties cik gribi. Benzīns gan esot dārgāks. Krogos vakarā var nesēdēt, un no pieredzes pirms 10 gadiem, tie krogi tā arī nemaz nemētājas. Nakšņojot vienā miestiņa 9 vakarā tā arī neatradām atvērtu krogu , kur var iedzert alu. Labprāt aizbrauktu tur otreiz pats ar moci.


Alūksnes Ainārs (Elf) ar sieviņu veica smuku tripu 2011. gadā, ko arī baigi forši ir aprakstījis un ielvietojis Motopower, arī links uz rakstu jums ir iedots. Nu nav nekas tur baigi neadekvāti dārgs. Pasēdiet pie datora kādas pāris stundas un izglītojiet sevi par dažādu mo braucēju pieredzi (ar dažādām prasībām par komfortu) apmeklējot šo valsti.


Hi....salabo lūdzu Aināru uz Aigaru...Smile
Braucot uz Norvēģiju tukšais brauciens ir tikai 400km ,kad jau sākas interesanta daba...tas taču ir tikai kā pārbraukt Latviju.
Labi jau norvēģi pasniedz....var telti celt jebkurā vietā un stāvietas ar bezmaksas telts vietām.......es ar uzķēros uz šīs reklāmas. Viss bij līdzi lai dzīvotu ārpus kempinga....hi abloms riktīgs.Ja ir forša vieta tad zīme ka telti celt nedrīkst vai privātajam apstrādāta zeme.Ja ir kompānija tad jāorentējas uz kempingu,plānot maršrutu ar vieglāk ,nekā vakarā meklēt haļavu stundas divas...
Kempinga mājiņas pa 36Ls gan neredzēju.....lētākā bij 70eur..bet tas varbūt tāpēc ka runājām tikai latviski...
Braucot uz Norvēģiju vajadzētu orentēties uz dabas baudīšanu....obligāti uzkāpt kalnos...tas vislabāk palicis atmiņā...
Piemēram starp divām klintīm iesprūdušais akmens.Un zem tā 1km nekā nav.....šat tad kāds arī nokrītot...internetā meklēt Kjerag.
Varu piedalīties maršruta izveidošanā...varbūt arī piedalīties....ja pieāķēšu Jawas piekabi Pav 40,tad jau tāds pusjawists jau būšuWink
-----ne
 
palsmanietis
Sveiciens visiem jaukajiem javistiem.Lai ka jus visi gribat but neatkarigi un patstavigi,bet Lasminas vecamamma tomer jus KONTROLES. Ceru,ka vel sogad aizklibosu lidz Norvegijai pie pazinas un aprunasu,ka varu jums palidzet (protams,ja piekritisiet), jo man ari gribas uz turieni ar SAABu,jo ar EMKU es vairs nevaru, un SAABa var ielikt vairak kotletisu un iesedinat lidz kadu forelmaizisu smeretaju.Liels paldies Edmundam par garsigo medu, Tu 1.dabusi kotleti.Ka vecamamma,loti atbalstu jusu milestibu pret veco tehniku un protams braucienu uz Norvegiju,jo ja ir velesanas un laba organizesana,tad daudz ko var dabut gatavu.Lai jums visiem veicas,ar visa laba velejumiem. Lasminas vecamamma.
 
AldisK
palsmanietis rakstīja:

Sveiciens visiem jaukajiem javistiem.Lai ka jus visi gribat but neatkarigi un patstavigi,bet Lasminas vecamamma tomer jus KONTROLES. Ceru,ka vel sogad aizklibosu lidz Norvegijai pie pazinas un aprunasu,ka varu jums palidzet (protams,ja piekritisiet), jo man ari gribas uz turieni ar SAABu,jo ar EMKU es vairs nevaru, un SAABa var ielikt vairak kotletisu un iesedinat lidz kadu forelmaizisu smeretaju.Liels paldies Edmundam par garsigo medu, Tu 1.dabusi kotleti.Ka vecamamma,loti atbalstu jusu milestibu pret veco tehniku un protams braucienu uz Norvegiju,jo ja ir velesanas un laba organizesana,tad daudz ko var dabut gatavu.Lai jums visiem veicas,ar visa laba velejumiem. Lasminas vecamamma.

Ideja nav zemē metama. Vienīgi vai ar to SAABu var tik lēni pabraukt?Grin Katrā gadījumā apspriežama.
 
Iet uz forumu: