Pieslēgties
Lietotāja vārds

Parole



Neesi lietotājs?
Spied šeit lai piereģistrētos.

Aizmirsi paroli?
Pieprasi jaunu šeit.
Lietotāji šobrīd
Viesi šobrīd: 2

Lietotāji šobrīd: 0

Lietotāju skaits: 693
Jaunākais lietotājs: kristaps998
Apskatīt tēmu
 Drukāt tēmu
Kā opis brauca gultni pirkt!!
elf
Reiz opis kurš vecs kā zeme, un savulaiku ar Jawu nobraucis vairāk kā 200 000 km izdomāja nopirkt 3205 divrindu gultni savai tagadējai Jawai.....
Vakarā ieskrēja pie manis ....rīt braukšot uz lielpilsētu....pie reizes gribot nopirkt gultni....nez cik tad naudiņas ņemt līdzi....nekas nav vienkāršāks kā noskaidrot cenu....pie datora ..tinkrink....cena +/- 7 eur.
Otrā dienā iet gultņu veikalā.....man lūdzu 3205 gultni.....pārdevējs rūpīgi nopēta opi....jā esot orģinālais čehu gultnis ....maksājot 31Ls.....opim gandrīz sirds apstājās izdzirdot cīparu....nē ,nē dēliņ paldies......nu tad iedzersim par gultņiem ,ar zelta lodītēmPfft
-----ne
 
Kaarlis
Kur tā cena rodas, pamatojumu nezinu, taču dažādas firmas gultņi maksā dažādi un cenu iespaido tas nelaimīgais indeksiņš C3.
 
oilmaster
Saprotu uz kuru pusi vējš tiek pūsts. Par to, ka gultnis ir Čehu netika teikts. Meli.
Pieejamie gultņi ir SKF. SKF, jo konsultējoties ar tehniski izglītotiem cilvēkiem, kas ar dažādiem gultņiem un gultņu ražotājiem darbojās katru dienu, ieteica tos kā kvalitātes un cenas ziņā viss atbiltošakos. Tāpēc SKF.

SKF pārstāvja (http://www.skf.com/portal/skf/home?lang=en&site=COM) noteiktā ietecamā mazumtirzniecības cena šim gultnim Rīgā vai Alūksnē 34Ls
Stipri lētāks SKF ražotais ir k-kāds gultnis, kas ir ar k-kādām ne metāla lodītēm, kas konkrētajam mezglam neesot atbilstoš.

Ok, ļoti cienījamas ELF, vīrs un vārds. Lūgums man un "opim"sagādāt labas kvalitātes līdzvērtīgu konkrētajam JAWA mezglam atbilstošos divrindu 3205 A/C3 pa solītajioem 7 EUR. jau nu nē, bet esmu gatavs par rūpēm dot 10 EUR. Pasūtu 10+1 gab (protams, ka tas ir tikai sākuma pasūtījums, jo perspektīvā varam viņus piegādāt uz SKF kantori, kur šo gultņu pasūtījums varētu būt stipri lielāks, jo lielākā daļa gultņu veikali piedāvā tieši viņu produkciju, muļķi laikam). Šo vienu par patērēto laiku un biļeti dāvāšu šim apšmauktajam "opim" par brīvu.
Labojis oilmaster uz 17-10-2012 17:21
 
edmunds
Večuks varēja iebraukt jebkurā Rīgas gultņu bodē un nočekot cenas. Internetā var atrast divu ražotāju gultņus bez C3, kas ir stipri lētāki, bet vai viņus var bāzt Jawā, nemāku komentēt.
MC Wild Hogs!
 
Kaarlis
edmunds rakstīja:

Večuks varēja iebraukt jebkurā Rīgas gultņu bodē un nočekot cenas. Internetā var atrast divu ražotāju gultņus bez C3, kas ir stipri lētāki, bet vai viņus var bāzt Jawā, nemāku komentēt.

Šobrīd manas jawas kloķvārpstas gultnis ir ielikts bez indeksa c3. Tīri skopuma pēc- laikam maksāja ap ls8,-. Gultnis ir izturējis ap 6000 km un vēl darbojas itin labi. Lai puslīdz objektīvi varētu spriest par tā kalpošanas laiku, vajadzētu tādus pašus uzstādīt vēl vairākos motoros un ekspluatēt līdz aptuveni 35- 40 tk kilometriem- ja ne viens nenojūk, varam likt lētākas alternatīvas. Kamēr nav droši pārbaudīts, nerekomendēju sekot manam piemēram.
 
oilmaster
Domā, ka kostruktori to nebija izeksperimentējuši un aiz gara laika laika lielākas izturības gultni tur?
Ņemot vērā, ka arī šie 2 rindu gultņi paredzēties čehu original izģērbjās nemaz nesasniedzot 35kt...Protams ar izņēmumiem.
 
Kaarlis
Šobrīd caurmērā motori pēc 30 tk kilometriem ir ar gandrīz visiem beigtiem gultņiem. Izņēmums varētu būt kārbas labais gultnis- tas kaut kā dzīvo ilgāk. Jāpiezīmē ka stāsts ir par 30 gadus veciem gultņiem kas lietoti nezināmos apstākļos ar sazin kādas kvalitātes eļļām. Pilnīgi iespējams, ka tādu pašu noskrējienu var sasniegt lietojot lētāku gultni, kas varbūt ir modernāks un līdz ar to kvalitatīvāks par priekštečiem un smērējot to ar kvalitatīvāku smērvielu. Kā jau teicu- nepārbaudīsi- neuzzināsi! Zinot manus noskrējienus, pirmā informācija varētu būt aptuveni pēc pusotra gada.
 
aivarsz
Kaarlis rakstīja:

Šobrīd caurmērā motori pēc 30 tk kilometriem ir ar gandrīz visiem beigtiem gultņiem. Izņēmums varētu būt kārbas labais gultnis- tas kaut kā dzīvo ilgāk. Jāpiezīmē ka stāsts ir par 30 gadus veciem gultņiem kas lietoti nezināmos apstākļos ar sazin kādas kvalitātes eļļām. Pilnīgi iespējams, ka tādu pašu noskrējienu var sasniegt lietojot lētāku gultni, kas varbūt ir modernāks un līdz ar to kvalitatīvāks par priekštečiem un smērējot to ar kvalitatīvāku smērvielu. Kā jau teicu- nepārbaudīsi- neuzzināsi! Zinot manus noskrējienus, pirmā informācija varētu būt aptuveni pēc pusotra gada.


Neizlikšos par baigo guru, jo neesmu. Bet 5X padomāšu, vai spēlēties ar gultņiem tīri eksperimenta un, teiksim, 15 Ls dēļ. Ja manas taupīgās rotaļas kārtējo reizi izgāzīsies, cik LVL man tas varētu izmaksāt pēc programmas minimums un pēc programmas maksimums. Es tāds raustīgs tajos mezglos, kas attiecas uz dzinēju, kārbu vai ritošo daļu.
No vēstures- 90. gados, kad Rīgas Taksometru parka Volgas nomainīja Renault 21, kāds racionalizators bija samērijis, ka Priekšējā riteņa gultņi baigi labi der no Moskviča. Un spainis ar šiem gultņiem maksā tik pat, cik toreiz, 1 gb Reņa gultnītis. Parks arī sapirkās tos dzelzs gabalus ļoti daudz spaiņus. Un, te pēkšņi izrādījās, ka gultņa resurss ir no 1000 līdz 2000 km robežās. Fakts iz dzīves... Bet servisam kādu laiku darbs bija... UHH!
 
Guntis
Tur jau tā lieta, lai to gultni nomainītu ir JĀIZCEĻ un JĀIZJAUC motors.
Pat ja to dara PATS(nosacīti par brīvu),bet ja par motora remontu IR jāmaksā ?
Tad ko iegūsti? NEKO.

Un motoru celt-ārā- pat ja VISU dari pats,nav nekāds -kaifs-.

Tā ka piekrītu Aivaram.
 
modza
Te jau kaut kur bija runa par gultņiem. Atkārtošu.Neredzu nevienu pārliecinošu argumentu, lai čehu ZKL, vai slovāku ZVL vietā Jawas dzinējā liktu dārgo SKF. Nesaprotu arī, kāpēc tur, kur uzpūta vējš, tiek tirgoti tieši tie 3205, nevis citi, par normālāku cenu.
1. Ja ar orģinālo ZVL, kurš patreiz maksā 7Ls., es nobraucu 40000 km., tad jau ar četreiz dārgāko SKF būtu jānobrauc 160000. Ne visai nopietni.
2. Vai kāds no šeit komunicējošiem vīriem ir praksē pārbaudījis, cik km resurss ir čehu/slovāku gultņiem, cik SKFam. Tieši Jawas dzinējos, lai varētu droši spriest par to vai citu gultņu kvalitāti?
3. Pat ja visam dzinējam saliekam teorētiski ilgmūžīgos SKF, tad jau vēl paliek gultņi klaņiem, kuru ir vien tie paši čehu, tā kā...... Tas tā domājot par motora izcelšnu un šķelšanu tikai kloķenes gultņu dēļ. Bet vēl jau ir kārba ar visiem tās niķiem. Tā kā puiši,atvainojiet, bet piekrītu Kārlim...Smile
 
elf
Paldies... opis jau ieguva gultni....esot iebraucis pie bračkas dēla, tam vēl no veciem laikiem esot bijis ZKL ...
Lai to gultni nomainītu nav jāšķeļ motors uz pusēm...jāizgatavo novilcējs....
jāuzvirpo stienītis ar lodītes formu galā,divas kantes noslīpē.
Seperators jāsasit,lodītes nedaudz pabīdam...ieliekam stienīti starp lodītēm un pagriežam.....pieskrūvē pie novilcēja un velkam gultni ārā....nu tā kautkā...
-----ne
 
turists
Liekas, kaut kur jau minēju parasto patiesību par gultņiem - indeks C3 nenozīmē palielinātas izturības gultni, tas nozīmē ka gultnim ir palielināta spēle starp gredzeniem un lodīti, kas strādājot paaugstinātā temperatūrā (šīs temperatūras iemesls var būt gan paša gultņa silšana, lielu darba apgriezienu rezultātā, vai arī kāds ārējs ar gultni nesaistīts siltuma avots, kā tas ir Jawas motora gadījumā) pazūd termiski izplešoties gultņa komplektējošajām daļām. Respektīvi, ja Kārlis ieliek parasto gultni, tad tīri teorētiski (ņemot vērā, ka Jawas motora darba temperatūra no tehnikas viedokļa nav nemaz tik augsta) gultnis tāpat griežas un resurss arī globāli nekrītas TIKAI viņš griežas NE tik viegli, kā tam būtu jābūt, uz ko Kārļa Jawas motors zaudē zināmu daļu jaudas (salīdzinoši niecīgu daļu). Darbinot moci ikdienā nevis trasē tas noteikti nav jūtams.
Par kvalitāti:
Mana darba pieredze (apkalpoju kokapstrādes iekārtas) liecina, ka SKF un FAG ir augstākā labuma gultņi kuru kvalitāte sevi ir attaisnojusi. Protams, katram gultnim ir savs pielietojums vai Jawai vajadzīgs SKF nezinu.. katrs pats spriediet. Es esmu slimīgi tendēts bāzt savā tehnikā tikai to labāko, bieži vien sirdsmieram, nevis reālas vajadzības pēc. Un ne vienmēr tas ir SKF, kloķenei es izvēlos NACHI vai KOYO gultņus. kvalitātes ziņā daudz neatpaliek, bet griežas vieglāk, neesmu iedziļinājies, kā Japāņi to panāk, bet fakts.

Merged on October 18 2012 10:11:17:
elf rakstīja:

Paldies... opis jau ieguva gultni....esot iebraucis pie bračkas dēla, tam vēl no veciem laikiem esot bijis ZKL ...
Lai to gultni nomainītu nav jāšķeļ motors uz pusēm...jāizgatavo novilcējs....
jāuzvirpo stienītis ar lodītes formu galā,divas kantes noslīpē.
Seperators jāsasit,lodītes nedaudz pabīdam...ieliekam stienīti starp lodītēm un pagriežam.....pieskrūvē pie novilcēja un velkam gultni ārā....nu tā kautkā...


Tā ir remonta tehnoloģija ko kādreiz izmantoja ja nācās palikt uz ceļa ceļojuma laikā. Vai tas ir labākais veids, kā nomainīt gultni.. zinot kā jaunais tiks iedabūts vietā... šaubos.
Labojis turists uz 18-10-2012 10:11
 
Guntis
-elf- aprakstīto metodi arī esmu izlasījis iekš motorller.org.ru
ties kaut kā mani viņa neuzrunā. ja vēl zolīdi vari(varbūt)izvilkt ārā,tad
zolīdi vairs vari tikai iemocīt. ja cilvēks ir tik advancēts,ka spēj tā izvilkt gultni,tad
motora izjaukšanai vairs nebūtu jābūt problēmai.lai visu veiktu -cilvēcīgi-.
 
Kaarlis
Var nomainīt gultni arī tīri kvalitatīvi, tikai jātaisa specštrums kas spiež vienlaicīgi abas gultņa čulas. Pievilkt var ar tām pašām ģenerātora skrūvēm- kā jaucot uz pusēm blokus. Apslīpējam vienu vecu gultni un uz priekšu.
 
turists
nepieciešamais spēks tomēr paliels kā nekā presē divas sēžas uzreiz.
 
modza
"Pa lielam", lielākais vairums no šajā pulciņā esošajiem vīriem ir devuši savām Jawām iespēju sākt dzīvot otro dzīvi. Nobrauktie kilometri un laiks parādīs mūsu izvēles pareizību gan uz izmantojamajām eļļām, gan uz tiem pašiem gultņiem, gan remonta paņēmieniem, gan uz visu pārējo, kas attiecās uz mocīti...Smile
 
aivarsz
Šis laikam tomēr ir tas gadījums, kad pilnīgi piekrītu Tūrists traktējumam (Ziņojums ievietots 18-10-2012 10:05). Iespējams, ka tādā formā čakarēju savu māla naudas cūciņu, bet 99% zinu, ka rezultātam jābūt O.K.
 
Dalgo
Paturpinot tēmu..
jau sen ievēroju ka SKF'am šis aprunātais 3205 gutnis ir ar kaut kādu plastmasas seperatoru un ar 2x mazāku lodīšu skaitu - kas iedomājoties vien uzdzen šermuļus..

www.123roulement.com/...C3-SKF.jpg
i01.i.aliimg.com/...g_3205.jpg

Tad kāpēc šī dārgā SKF vietā nelikt ZKL pa 9 eiro, kurš ir ar metāla seperatoru un pilns ar lodītēm.
Tad vai kads ir izmeģinājis šo konkrēto SKF ilgtemiņā?
 
turists
Katram no gultņu ražotājiem ir milzu kaudze ar standartgultņiem un dažādi brīnumi, kas ir specifiski tikai vienam ražotājam un citiem varbūt nav pieejami. Reizēm šī apsvēruma dēļ ir gadījies nopirkt gultni SKF kastītē, bet iekšā guļ FAG izstrādājums. Pieļauju, ka SKF ar šādiem izmēriem tiešām piegādā tikai gultņus ar polimīda separatoru. Jautājums vai viņi nav bīstami ir risināms pavisam vienkārši salīdzinot SKF un ZKL, tehniskos parametrus - nestspēju, apgriezienus utt. Bet ja negribas pārāk dziļi ieslīgt izpētes darbos mierīgi var ņemt ZKL, cik zinu šajā konkrētajā gadījumā ar 3205to gultni lielākoties visi tā arī dara.
 
Kaarlis
Manuprāt, spekulācijas ap tēmu par metāla vai cita materiāla separātoriem jāatstāj pagātnei jo mūsdienās ir dažādi polimēri un keramikas, kas ar savām īpašībām stipri apsteidz dažādus metālus. Man motorā jau kādus 45 tūkstošus tāds gultnis jau dzīvo un par dzīvi nežēlojās. Kā jau iepriekš minēts, svarīga ir tehniskā specifikācija un kvalitātes izpildijums. Aizspriedumiem šeit nav īsti vietas.
 
Iet uz forumu: