Pieslēgties
Lietotāja vārds

Parole



Neesi lietotājs?
Spied šeit lai piereģistrētos.

Aizmirsi paroli?
Pieprasi jaunu šeit.
Lietotāji šobrīd
Viesi šobrīd: 2

Lietotāji šobrīd: 0

Lietotāju skaits: 692
Jaunākais lietotājs: Endzuks20
Apskatīt tēmu
 Drukāt tēmu
Ķēde
Kaarlis
Ar ķēdēm interesanti iet- pilnīgi dažādi ir uzvedušās veikalā pirktās cz ķēdes- īsākai mūžš 5tk garākais ir pēdējai ķēdei. Nobraukti 15 tk un ies vēl. Pēdējais triks ir ar smērvielu. Izvazāju jaunu ķēdi pa dubļiem, nav variantu, jāmazgā! Sausu jau kopā neliksi.. ar pirkstu smēri rullīšos arī neiedzīsi... Izmazgāju ar bremžu klīneri sausu un izpūtu ar gaisu. Paņēmu no spiedes smērvielu, kas paredzēta šarnīriem un lielām slodzēm, un izšķīdināju tajā pašā klīnerī. Ieritināju ķēdi un noliku plauktā. Pēc dažām dienām viss liekais bija iztvaikojis un ķēde smukā biezā zilā smāķī. Pie viena sagadijās novērst sūci no sajūga ass blīvslēga un nav vairs liekās šķidrās eļļas kas skalotu ārā biezo smēri. Tā lūk!
 
Maris
Bet es šosezon izmēģināšiu vienu sentēvu metodi ķēdes ilgmūžības palielināšanai.... (līdzīgi, kā Kārlis )
Ir tādas Krieviskās transmisiju- reduktoru eļļas- biezas, kā medus, Grin
Tad nu lūk, ņemam benzīnā/breikklīnerī izmazgātu-= pilnīgi tīru ķēdi...
Ņemam trauciņu, ielejam tur eļļu un liekam uz krāsns...
Eļļa karstuma ietekmē paliek ļoti škidra un tad mērcam iekšā ķēdi... Vāram Grin
Škidrā eļļa iekļūs visās sīkākajās rullīšu vietās, bet kad atdzisīs un sabiezēs- veiksmīgi mazinās berzi un dilšanu eksplotācijas laikā... Smile

Tāda tā gudrība... Cool
Labojis Maris uz 07-02-2013 18:08
 
palsmanietis
mans tevs gadus 40 atpakal darija ta-izmazgaja tiru kedi un trauka ieksa, kura bija maisijums no nigrola,solidola un grafita pulvera ,tad uzvarija un otra diena lika kedi atpakal. cik atceros brauca ar kovroveca kedem un bedu nezinaja
 
Arnis z
Vēl viena sena un pārbaudīta,bet diez vai šodien aktuāla recepte,kā sagatavot grafīta eļļu ķēdei. Ņem liellopu taukus,nevis pārtikas kausētos,bet reālu tauku kluci un kausē uz pannas.Pie tam taukiem jābūt no jauna lopiņa gaišiem,nevis veciem dzelteniem.Izkausētos taukus sajauc ar grafīta pulveri un eļļa gatava.
Tālāk ķēdi vārīja šajā sastāvā,protams ne uz tiešas uguns, bet dubultā traukā ar ūdens starpslāni. Liellopu tauki tika izmantoti,lai ienestu grafīta pulveri ķēdes posmu vidū,jo citas biezākas eļļas to tik labi neveica arī vārot.Šo recepti es uzzināju septiņdesmito gadu beigās, un lai mazinātu manu skepsi,man iedeva izlasīt rakstu no sešdesmito gadu čehu Motor Revju par ķēdes sagatavošanu motokrosa sacensībām.Ja tā padomā šķidrās eļļas tiešam laikam vēl nebija. Visi WD-40 un analogi parādījās vēlāk.
Nezinu vai jāpateicas šai receptei, vai tam ka es vienīgais mūsu kompānijā papildus apstrādāju ķēdi,bet manējās gāja 2-2.5 reizes ilgāk, kas deficīta un studija laikā bija ļoti patīkami.
 
mag501
Jūs te tā kādi pensionāri čatojat kurš tad tagad ķēdi vāra liellopa taukos,nopērc firmas ķēdi un brauc bēdu nezināsi!
 
Maris
mag501 rakstīja:

Jūs te tā kādi pensionāri čatojat kurš tad tagad ķēdi vāra liellopa taukos,nopērc firmas ķēdi un brauc bēdu nezināsi!



Tad, nu tas vispār ir forums, kur dalās ar pieredzi, stāstiem, padomiem Wink
Un mūsdienās, to tauku vietā var izmantot šķidrās eļļas... Smile
Par labas firmas ķēdi... tad nu tā-Bagātais dara kā grib, nabagais, kā var Cool
+ Labas firmas ķēde arī jāsmērē un ja tā ir bez O-ringiem, tad tāda veida smērēšana "ar vārīšanu Grafīta/eļļas maisijumā" ies tikai par labu Smile
Labojis Maris uz 09-02-2013 16:01
 
Guntis
Labas firmas ķēdi nevajag smērēt ?
Viņai no smēres,kas sliktāks notiks???
 
Kaarlis
Starp citu, tie kas brauc ar 644 un 638 jawām, neiedomājaties izmantot modernos ķēžu aerosolus- tie nogalina vecās ķēdes. Pārbaudīts uz savas ādas. Aerosoli paredzēti pilnīgi citiem mērķiem un tā nav slēgtā ķēde apvalkā. Ķēdei, kas dzīvo apvalkā nav jābaidās no ūdens un nav jādomā par maksimālu putekļu atgrūšanu, kā tas ir ar X ringu vai O ringu konstrukcijām.- šinī gadijumā svarīga ir apvalka aizsardzības kvalitāte- veselas gumijas, kvalitatīvas gan priekšējā, gan aizmugurēja kārba...
Tādēļ šīm konstrukcijām piemērotāka būs sentēvu nevis modernā pieeja.
 
admin
Çau,
Varētu sīkāk par to ķēžu nogalināšanu lietojot aerosolus?

Esmu ticis pie aerosola :-)
 
aivarsz
Kaarlis rakstīja:

Starp citu, tie kas brauc ar 644 un 638 jawām, neiedomājaties izmantot modernos ķēžu aerosolus- tie nogalina vecās ķēdes. Pārbaudīts uz savas ādas. Aerosoli paredzēti pilnīgi citiem mērķiem un tā nav slēgtā ķēde apvalkā. Ķēdei, kas dzīvo apvalkā nav jābaidās no ūdens un nav jādomā par maksimālu putekļu atgrūšanu, kā tas ir ar X ringu vai O ringu konstrukcijām.- šinī gadijumā svarīga ir apvalka aizsardzības kvalitāte- veselas gumijas, kvalitatīvas gan priekšējā, gan aizmugurēja kārba...
Tādēļ šīm konstrukcijām piemērotāka būs sentēvu nevis modernā pieeja.


Runāšu kā Jawa diletants, bet, laikam tomēr nepiekritīšu šim Kārļa komentam. Protams, diskutabls jautājums. Bet, pirmkārt, manā uztverē, vislabākā ķēde ir vaļēja un viegli apkalpojama, nevis prezervatīvā noslēpts veidojums. Ķēdes spriegojuma un eļļojuma stāvoklis nav redzams, gar sajūga stieņa ne(no)blīvējumu, kā parasti, ķēdes eļļojumu paskalo transmisijas eļļa... Manuprāt, viss ir slikti. Šī iemesla dēļ man ļoti patīk Aigara un ne tikai, atkāpes no prezī tērptā oriģināla, lai panāktu pozitīvu rezultātu.
Jau 160 gadus atpakaļ ļaudis- profesionāļi, kam piederēja ar ūdeni darbināmi mehānismi
(ražotnes), vai, piemēram, zirgu pasta ekipāžas, zināja, ka vislabākais iespējamais eļļotājs ir dabūjams no vaļa taukiem radīts. Līdzvērtīgu produktu nebija. Grūti pieejams un dārgs Latvijas apstākļiem, vai ne?

Man zināmās vārāmās ķēžu eļļas ir izzudušas no tirgus pēdējo 10 gadu laikā. Bet tas jau nekas, vai ne? Var tak nožmiegt to trekno kaimiņu kaķi, kurš mūžīgi apmīž mūsmāju slieksni, savārīt un visu labumu salubricēt tajā savā saimniecībā. Visur. Sākot ar veco durvju eņģēm, beidzot ar pastkastītes atslēgu. Ir cerība, ka nesmirdēs pēc kaķenieka.

Bet,sen jau, ķēžu eļļošanu pilnībā ir aizstājuši veidojumi aerosolu formātā. Tikai izvēlamies mocītim un tā ekspluatācijas formai atbilstošāko eļļotāju. Pareizs process jau īpaši neatšķiras no sentēvu metodēm. Vēlams darbības izpildīt uzreiz pēc braukšanas, kamēr viss ir silts.
1) Izmazgājam ķēdi. Vaļējai ķēdei- obligāti, lai dabūtu ārā dubļu un metāla skaidu maisījumu, kas to ķēdi ngalina. (Brake cleaners, kaut arī 2x lētāks, būs nepieciešams 2x vairāk, kā Chain cleaner's). Patērētais laiks ~ 5 min, ķēdi nenoņemot.
2) Izvēlamies katrs savam braukšanas stilam atbilstošu (ļoti atšķirīgu) ķēžu eļļotāju, kas visi kā viens ir ar īpašām penetrācijas (iesūkšanās) īpašībām. Offroadam viens, šosejai pilnīgi cits. Ķēdes eļļošanai patērētais laiks ~ 2 minūtes.
3) Pēc eļļošanas 15 min. pīppauze obligāti, lai darbs un nauda neaizskrien cūkām. Kopīgā ķēdes apkopīte iekļausies pusstundiņā.

Un tad tikai jāmočī. Un tad izrādās, ka ķēdes eļļa, lai cik arī dārga nebūtu, ir ilgtermiņa ieguuldījums. Ķēdes mazgāšana, ja to veic ir dārgāk. Ja to nedara principā, katram savas izmaksas par ķēdi labāku vai sliktāku un nobraucamo kilometrāžu. Bet, sakarā ar to, ka katrs pats zin, kas jādara, uztveriet manis iepriekš minēto, kā tādu omītes padomu sēiju. Lai ripo.
 
Kaarlis
Nepiekritīšu ne vienā punktā, jo runa ir par divām, pilnīgi atšķirīgām konstrukcijām. Aivara aprakstītā ķīmija ir paredzēta ķēdēm kurām katrā posmā ir savi blīvslēgi starp kuriem ir ieslodzīts neliels smērvielas daudzums visam ķēdes mūžam un pļeckāšanās ar aerosoliem domāta, vairāk vai mazāk, rullīšu ārējo virsmu un zobrata zobu darba virsmu eļļošanai un aizsardzībai no ūdens un putekļiem. Eļļojošās īpašības tiek atstātas pēdējā plānā. Lai diskusiju padarītu kaut mazliet objektīvāku, nepieciešams būtu tieši tās smērvielas apraksts, kas iepildīta ķēdēs no rūpnīcas. Par konstrukcijām, protams, var strīdēties, taču, tieši izmaksu ziņā jawas slēgtā konstrukcija ir DAUDZKĀRT lētaka par vaļēju ķēdi! Daudz retāk nepieciešama apkope (nav pēc katra grantenes posma paniski jāskraidelē ar aerosoliņiem ap moci) un ar vieniem un tiem pašiem zobratiem iespējams nobraukt vairākas ķēdes, kas maksā ap ls 10/gab, savukārt vaļējas ķēdes gadijumā bieži vien maiņai vajag pie Ls 100 ar visiem zobratiem.
Ak, jā! Apgalvojums, ka slēgta sistēma ir lietošanā bīstama netur kritiku, jo man zināmie gadijumi ar ķēdes ietīšanu kastē vienmēr ir bijuši saistīti ar nolaidību un ķēdes svlaicīgu nemainīšanu, jo, kā zināms, kad ķēde izstiepjās, var taču izsist posmiņu un... Grin
Pielikumā maza bildīte.
new_bitmap_image_2.jpg
 
admin
Viedokļu dažādība priecē, bet atgriežoties pie jautājuma - kāpēc aerosols jawa ķēdei var radīt pretēju proti kaitējošu efektu?
 
aivarsz
Kāds onka man reiz ar putām uz lūpām stāstīja, ka ierūsējušas skrūves vislabāk atbrīvo bremžu šķidrums Ņeva, (Rosa it kā nedaudz sliktāk) nevis tie modernie sūdi. u.t.t.

Katram sava taisnība. Gribu tikai teikt, ka ķīmija nebeidza pastāvēt līdz ar Mendeļejeva nāvi. Desmitiem tūkstošu gudru galvu laboratorijās turpina strādāt, lai radītu kvalitatīvākus un mūsdienīgākus izstrādājumus, viss dzīvē iet uz priekšu. Nu, zāle gan kādreiz bija zaļāka. Bet, pie datora sēžot DOS vidē vairs nestrādājam. Kāpēc?

Turpinot sarunu par ķēžu eļļošanu- šī ir katra cilvēka brīva izvēle subjektīvas pieredzes un zināšanu ietvaros. Smērēt ar sviestu vai cept un vārīt kaķa taukos? Smile Jeb nedarīt neko.

Ir dažādi ķēžu tipi- z, o un x ring. Gudrajām ķēdēm, kur katrā posmiņā ir blīvslēgi ar smēri vidū patiesībā var nelietot aerosolus, bet gan pastveida ķēžu smēri, ko ar pindzelīti uzsmērē uz ķēdes darba virsmas. Šeit ir tikai 2 nosacījumi- lai smēre neatdalītos no metāla virsmām karstuma un centrbēdzes ietekmēta. Arī eļļas filmiņai ir jābūt ar noteiktu slodzes izturību (tiek mērīts xxx tonnas uz vienu kvadrātcentimetru). Tātad- kurš katrs smāķis nederēs vis.

Pārējie gadījumi- viennozīmīgi aerosols ar labām penetrācijas (iesūkšanās) un pielipšanas īpašībām. Sekojoši- eļļa pēc uzsmidzināšanas iespiežas vismikroskopiskākajās poriņās, tam nepieciešamas aptuveni 10-15 minūtes. Šajā laikā notiek iespiešanās un šķīdinātāju izgarošana. pēc tam, materiāls ir ieguvis savu darba konsistenci. Ātri un efektīvi. Kā jau minēju ir dažādi eļļojošo materiālu tipi, kas paredzēti dažādiem braukšanas apstākļiem un ātrumiem. Ķēdei atrodoties slēgtā telpā, kā tas ir Jawa motocikliem, ja ir novērstas sūces no kartera, ar šādi saeļļotu ķēdi var bez bēdām nobraukt vairākus tūkstošus kilometru. Vaļēja ķēde, kas pakļauta atmosfēras iedarbībai būs jākopj biežāk. Ķēžu eļļām to īpašību uzlabošanai nereti izmanto PTFE (teflona) vai arī cita veida piedevas. Šajā gadījumā ķēžu eļļa parasti ir baltā krāsā. Ja redzam, ka ķēdes baltums vietumis, piemēram, pēc ilgstošas braukšanas lietū ir pazudis, mazliet piepūšam vizuāli sliktākās vietas un braucam tālāk līdz nākamajai pilnajai apkopei, kas sevī obligāti ietver ķēdes mazgāšanu. Jo galvenais ķēdes nogalinātājs it tā abrazīvā pasta, kas sastāv no metāla daļiņu, vecas eļļas un dubļu savienojuma. Un tā draņķība ir jāizmazgā rūpīgi.

Pareiza un ekonomiska ķēdes eļļošana ar aerosolu notiek nevis krustām šķērsām nopūšot ķēdi no visām pusēm, bet gan lēnām griežot riteni un smidzinot eļļu ķēdes iekšpusē. Tāds tas patiesais stāsts. Ja nepieciešama vēl plašāka informācija, varu pievienot arī bildes, kā tas pareizi jādara.
Labojis aivarsz uz 10-02-2013 14:58
 
Kaarlis
Ja jau reiz nav atbildes par to, kāda smēviela un ar kādām īpašībām tiek iepildīta rūpnīcā nosacīti modernas ķēdes posmos, varbūt var iegūt salīdzinošu tabulu par kaķa tauku slidenuma koeficentiem? Piemēram, salīdzināt marta kaķa, sētas pelēkstrīpainā un sfinksas produktu pielietojumu sadzīvē??? Grin Un kā mērvienību izmantot banānu miz-slīdingus. Grin Nu, piemēram, 1 pitons = 32,5 papagaiļi.
 
aivarsz
Kaarlis rakstīja:

Ja jau reiz nav atbildes par to, kāda smēviela un ar kādām īpašībām tiek iepildīta rūpnīcā nosacīti modernas ķēdes posmos, varbūt var iegūt salīdzinošu tabulu par kaķa tauku slidenuma koeficentiem? Piemēram, salīdzināt marta kaķa, sētas pelēkstrīpainā un sfinksas produktu pielietojumu sadzīvē??? Grin Un kā mērvienību izmantot banānu miz-slīdingus. Grin Nu, piemēram, 1 pitons = 32,5 papagaiļi.


Ek, nekādīgi nevaram rimties. Bet tas labi. Man atkal galvā nobriedis kāds garāks raksts.

Modernās ķēdes... Ja iet runa, piemēram par krosa motociklu ķēdēm, tur, vairumā gadījumu nekādu gudro blīvslēgu un smēriņu starp tiem nav. Pēc būtības- tā pati Jawas ķēde vien ir, tikai citi izmēri un citas jaudas, kas jāpārdzīvo. Ķēdes nopērkamas bez nekādas dižas priekšapstrādes. Tā, ka, users ņem rokās atbilstošu aerosoliņu un gāzē tik iekšā tajā ķēdē...

Ja runājam par mūsdienu ķēdēm ar blīvslēgiem posmos un smēri starp tiem, tad tur iekšā esošais smēriņš nebūs derīgs ārējai ķēdes eļļošanai, jo mazliet atšķiras eļļošanas prasības un apstākļi pēc būtības.

Parakājos arī vecos Jawa apkopju servisa manuāļos un pastudēju pavecas un man interesantas literatūras, tajā skaitā arī pasen Čehu motoražotāju akceptētas. Un salasījos dažādas interesantas lietas, ar kurām tūlīt mazliet padalīšos.

Vēsturiski, pirms apmēram 40- 50 gadiem, ražotājs ieteica pielietot grafīta smēri Jawa ķēdes apstrādei. Tādēļ, ja jums ir iespēja piekļūt pie k-kā tāda, lietojiet, un būs kā kādreiz. Noķepsējiet ar pirkstu ķēdes iekšu un brauciet.

ArnisZ augstāk ieteiktā recepte, kas smelta vecā Čehu Motor Revju 70ajos gados ir savā ziņā gandrīz ģeniāls izdomājums, jo kausētā jaunlopu tauku klucī piejaukts grafīts diezgan ideāli iesūcas ķēdes mikroporās, to ķēdi paturot karstā, nevis jau burbuļojošā ingredientu maisījumā. Tādu rezultātu ne tuvu nevar nodrošināt benzīnā šķīdināts nezināmu smēriņu maisījums.

Mazliet vēlāk, no tehikas aprūpes klāsta lēnām, bet pamatīgi tika strīpots ārā materiāls- grafīts. To aizstāja jau mazliet modernāki ķīmiskie savienojumi, piemēram, molibdēna disulfīds (MoS2). Arī Jawa būvētāji, kā vēlamāko ķēdes eļļošanas materiālu iesacīja uz šīs bāzes veidotu maisījumu, lai cik arī dīvaini tas nebūtu. Toreiz oficiālās Jawa rekomendācijas sliecās uz nu jau neesošu Castrol ķimikāliju ar MoS2 piedevām.

Bet, starp citu, servisa manuāļos uzsverot, ka maksimālais iespējamais ķēdes kalpošanas laiks nepārsniegs 10- 12 tūkstošus, pie tam, veicot regulāru ķēdes apkopi pēc katriem 500- 600 nobrauktajiem kilometriem !!!, atgādinot arī par ķēdes mazgāšanu un to, ka neraugoties uz apstākli, ka ķēde atrodas nosacīti slēgtā telpā, pēc ilgstoša brauciena lietū, ķēde jāapstrādā biežāk. Tas viss apmēram 30 gadus atpakaļ, starp citu.

Pagāja vēl pāris gadu, un Jawa oficiāli ietieikto ķēdes eļļotāju klāstā pēkšņi parādījās kaut kas sevišķi interesants. (Es, vēl arvien runāju par 70. gadiem). Ne jau papagaiļi, kaķi un jauni bullēni, kas jāpārkausē lielos grāpjos, arī, ne tikai ar pirkstu uzsmērējamie ķepši, bet AEROSOLĀ pildīts smēriņš!!! Un, kas sevišķi īpatnēji, tad UK ražotais produkts Fuchs Lubritech izstrādājums Gleitmo 582. Viss liecina, ka jau ar teflona piedevu, labu penetrāciju un lielisku ūdens noturību.

Neuzņemos atbildību par absolūti patiesu vēstures faktu atspoguļošanu, jo par atsevišķiem informācijas ieguves kanāliem nevaru dot 100% garantiju. Bet, mazliet paskolojos un mēģinu pastāstīt arī jums.

Pavasaris jau tepat aiz stūra. Izvēlies, ko vēlies. Un sadzīvo ar to, ko esi izvēlējies. Smile
Labojis aivarsz uz 12-02-2013 01:36
 
modza
Nu gan nopietna diskusija . Ko tur daudz, paņemiet viena ražotāja ķēdi, apstrādājiet katrs ar savu ieteikto metodi, un liekat virsū. Tad jau redzēs, kurš ķēdes kopšanas paņēmiens ir pareizāks. Vecais vai jaunais. Man gan šķiet, ka rezultāts būs līdzīgs, un uzvarēs draudzība, tā sakot....Smile Nebija jau agrāk cilvēki nemaz tādi nejēgas, bet kas zin.
 
aivarsz
Foruma būtība jau ir viedokļu apmaiņa. Jo vairāk diskutēsim, jo vairāk cilvēki lasīs un, cerams iegūs katrs priekš sevis ko noderīgu. Tāpēc- ja ir ko teikt, vai gribas kaut ko uzzināt, spiediet tik pogas. Ieguvēji būs visi.
 
Kaarlis
Citāts no DILENSKA PRIRUČKA jeb workshop manual 22 un 23 l.p.p.
F: Seciondary chain- BP fiescfett no or energrease l21-m, Castrol grease, castrol chain lube ketten spray, Shell retinax am, Mobilgrease special, Mobiltac 81.
Pārsvarā dominē suņu tauku maisijumi, taču ir arī dezīša formāts.
Manam apgalvojumam par to, ka nevajag antīkās konstrukcijās aizrauties ar pārlieku modernām smērvielam, pamatā nav vis ķīmijas formulas un aprēķini, bet gan fakti no paša pieredzes. Vienu brīdi bija diezgan brīva pieeja pie valvoline produkcijas, taja skaitā ķēžu aerosoliem. Pilnīgi loģiski, tie tika trallināti pa labi un pa kreisi... vajag vai nē (jo na haļavu uksus sladkij) Diemžēl galarezultātā vilšanās- ap 7 tk kilometriem ķēde aizlidoja lūžņu kaudzes virzienā. tas arī viss.
 
gacans
Tuvojoties sezonai ,jāveic šādi tādi apkopes darbi ,tai skaitā ķēdes apkope. Domāju ,ka piekopšu veco metodi ar mūsdienu smēri .Ņemšu šarnīru smāķi (MOTUL Molybden NLGI2) ,liekam traukā kopā ar izmazgātu ķēdi ,pavāram ,tad atdzesējam,lieko apslaukam , un braucam ..... Smile
 
Jancic
Varbūt izklausīšos pēc galīga deģenerāta... Bet ķēde ir tas posms, kuram es galīgi nesekoju līdz. Kā močus atrestaurēju, jaunas ķēdes virsū tika uzliktas. Sevis apmānam, kas pa rokai bija to uzmālēju ( man liekas, ka pat ar pinzeli uzziedu treknāku kārtu ar solidolu) un vairs tur tā īsti neesmu līdis klāt. Pat ķēdes nospriegojumu labākajā gadījumā pārbaudu sezonas sākumā un viss. Tad pie viena, ja slinkumu pārvaru, atkal paņemu pinzeli ar solidolu, uzmetu to zampu virsū un ripinu apkārt. Savā prātā sevi mierinu, ka Jawai ķēde dzīvojas slēgtā vidē, kautkāda smērviela tur pastāvīgi ir.
Pasakiet man lūdzu,kā īsti pateikt, kad ķēde ir metama ārā? Varbūt, ka šīs sezonas sākumā derētu ķēdes abām jawām nomainīt....Smile
350 / 360
350 / 634.7
 
Iet uz forumu: