Pieslēgties
Lietotāja vārds

Parole



Neesi lietotājs?
Spied šeit lai piereģistrētos.

Aizmirsi paroli?
Pieprasi jaunu šeit.
Lietotāji šobrīd
Viesi šobrīd: 1

Lietotāji šobrīd: 0

Lietotāju skaits: 545
Jaunākais lietotājs: Vels
Apskatīt tēmu
 Drukāt tēmu
JAWA 634 dzinēja ātrumkārbas regulēšana
treners
Sanāca pieķerties pie JAWA 634 dzinēja remonta. Motoram bija klasiskais Jawas ātrumkārbas defekts – bojāta 3/4 ātruma dakšiņa. Daži uzskata, ka jāpaļaujas uz veiksmi un kārba nav jāregulē, bet es, pie motora izjaukšanas, tomēr iesaku pārbaudīt un veikt ātrumkārbas regulēšanu. Daudziem tas liekas sarežģīts process, tāpēc izmantojot izdevību, nolēmu aprakstīt šī modeļa kārbas regulēšanas pamatprincipus, lai katrs, kas cenšas ar dzinēju remontiem tikt galā pats, varētu veikt kārbas regulēšanu paša spēkiem. Regulēšanas process ir salīdzinoši vienkāršs, pats grūtākais šajā procesā ir attiecīgo izmēru paplākšņu izgatavošana.
Tā kā Jawai starp karteriem nav paredzēta blīve, pirms kārbas regulēšanas būtu ieteicams noslīpēt kartera sadures plaknes. To var izdarīt uz līdzenas čuguna vai tērauda virsmas, kā abrazīvo materiālu izmantojot slīpripas abrazīvos putekļus, kurus sajauc ar motoreļļu.
Kad kartera plaknes ir pieslīpētas, karterī jāievieto kārbas asis, starpasi ievieto kopā ar lielo 1.ātruma zobratu. Izmēra primārās/sekundārās ass un starpass aksiālo kustību. Ja primārās ass gultnī asi aksiāli nevar pārvietot, tad jāizvirpo un karterī jāievieto primārās vai sekundārās ass etalongultnis ar brīvāku ass sēžu. Konkrētajam motoram primārās/sekundārās ass aksiālā brīvkustība bija 2.1 mm, starpass brīvkustība 0.6 mm. Tālāk saliekam kreisajā kartera pusē visu kārbu un pārbaudām katru ātrumu.

Pārbaudam 1.ātruma sazobi. Konkrētajā gadījumā sazobe bija pilna, dakšiņa brīva.
content7-foto.inbox.lv/albums/t/treners/06-03-2013/1-truma-sazobe.sized.jpg

Tālāk pārslēdzam 2.ātrumā. 2.ātruma sazobe bija pilna, dakšiņa brīva. Starpass brīvkustībai jābūt aptuveni 0.3 mm. Šim motoram tā bija 0.6 mm. Lieko brīvkustību dzēšam paliekot kartera labajā pusē 0.3mm paplāksni. Paplāksni paliekot kreisajā pusē ass ar fiksēto zobratu tiktu pacelta uz augšu un 3.ātruma sazobe samazinātos par 0.3 mm, un iespējams, ka 1.ātrumā dakšiņa jau būtu nospriegota. 360 modelim ir pretēji, ar starpass nūtīm tiek nodrošināta 3.ātruma sazobe, tāpēc paplāksni ieteicams likt kreisajā pusē, paceļot asi un iegūstot dziļāku 3.ātruma saķeri.
content7-foto.inbox.lv/albums/t/treners/06-03-2013/2-aatruma-shaiboshana.sized.jpg

Ieslēdzam 3.ātrumā. Konkrētajam motoram jau ar aci bija redzams, ka 3.ātrumā ir nepilna sazobe. Ar bīdmēru, indikatoru vai ar taustu izmēram nepieciešamo paplāksnes biezumu un izgatavojam paplāksni. Konkrētajam motoram tika izgatavota 1.2 mm bieza paplāksne
content7-foto.inbox.lv/albums/t/treners/06-03-2013/Nepilna-3-aatruma-sazobe.sized.jpg

Paplāksni liekam zem primārās ass, tādā veidā paceļot asi un fiksēto zobratu iegūstam pilnu 3.ātruma sazobi. Protams, atkal pārbaudam vai dakšiņa 3.ātrumā ir brīva un nav nospriegota
content7-foto.inbox.lv/albums/t/treners/06-03-2013/3-aatruma-shaiboshana.sized.jpg
content7-foto.inbox.lv/albums/t/treners/06-03-2013/Pilna-3-aatruma-sazobe.sized.jpg

Kopējā primārās/sekundārās ass brīvkustība bija 2.1 mm. Zem primārās ass palikām 1.2 mm, atliek 0.9 mm. Atlikumu dzēšam zem sekundārās ass paliekot paplāksni, tādā veidā pietuvinot to primārajai asij un iegūstot pilnu 4.ātruma sazobi.
content7-foto.inbox.lv/albums/t/treners/06-03-2013/4-aatruma-shaiboshana.sized.jpg

Tad saliekam kopā karterus pārliecināmies, ka tie brīvi saiet kopā, saskrūvējam, slēdzam ātrumus, katrā ātrumā vēlreiz pārbaudam vai dakšiņas ir brīvas un nav nospriegotas. Griežam asis un priecājamies. Pēc maniem ieskatiem ātrumkārba ir noregulēta.
 
Jancic
Malacis, prieks, ka esi ielicis izsmeļošu, izskaidrojošu materiālu. Vairāk vajag arī citiem lietotājiem pacensties ielikt ko tehniski noderīgu.
Savādāk pārsvarā tik pļāpājam, tai skaitā arī es.. Smile
350 / 360
350 / 634.7
 
oilmaster
Trenerim++
Beidzot arī kāds sakarīgs, lasāms informatīvs raksts.
 
Guntis
Man vienalga par sarežģītu,bet paldies par teicamo rakstu,mēģināšu saprast un
realizēt.

P.S. nezinot tavu rakstu,man sanāca palikt 0.5mm šaibu tieši trešajam robam(638).
Pārējo nemācēju Sad
Labojis Guntis uz 06-03-2013 19:59
-ursus-
 
modza
Ļoti labi un pamācoši. Pa lielam, remontējot Jawu, laikam jau tieši kārbas regulēšana ir pati sarežģītākā padarīšana. Pārējo jau skrūvēt ir nosacīti daudz vienkāršāk.
 
Kaarlis
Pirmkārt pieslīpētos blokos jāiemontē tie gultņi kuri tur arī paliks! Tad jāsamontē garā vārpsta pievelkot savā vietā sajūga grozu ar visām parpalām, tad jāiemontē gultnī zobrats uz kura skrūvējas ķēdes zvaigznīte un arī jāpievelk! Šie zobrati un asis nekad vairs savu pozīciju nemainīs. Un izejot no dotās shēmas arī jāturpina pielāgot īsās ass vietu visumā! Tīri teorētiski samontētos blokos izmēra ass galā brīvkustības lielumu, tad liekot atsevišķi katrā pusē samēra sazobes augstumu un izrēķina paplākšņu biezumu kam jābūt a+b mīnus 0,2mm no kopējās luftes. Ja dakšiņas atspiežas- tās jāmet miskastē, ja miskaste nepalīdz, jāizmet kulise- separātors! Pamatojot savu rīcību ar to, ka kārbā ir tik milzīgas pielaides, ka pat ziloņa snuķa galam vieta vēl atradīsies.
 
Iet uz forumu: