Pieslēgties
Lietotāja vārds

Parole



Neesi lietotājs?
Spied šeit lai piereģistrētos.

Aizmirsi paroli?
Pieprasi jaunu šeit.
Lietotāji šobrīd
Viesi šobrīd: 2

Lietotāji šobrīd: 0

Lietotāju skaits: 693
Jaunākais lietotājs: kristaps998
Apskatīt tēmu
 Drukāt tēmu
Jawa 354 (iepriekš 353) 1962.g.
AS18
Jāsāk laikam ar īsu priekšvēsturi...
Tātad, šis braucamais tika iegādāts Rīgā, vecajā labajā Jawas veikalā Daugavgrīvas ielā. Pats motocikls uz Latvijas PSR bija atceļojis kopā ar citām Jawām, kas 1962.gadā tika saražotas Somijas tirgum. Lai vai kā, bet tur, daļa partijas tika izbrāķēta un kaut kādā veidā nonāca PSRS plašumos. Cik man zināms tad tās zili-pelēkās Jawas, kas 62.gadā nonāca Rīgas veikalā ir arī vienīgā šī krāsojuma partija, kas jelkad uz mūsu pusi atnākusi. Nav zināms, cik toreiz to Jawiņu te ienāca, bet bez šīs esmu redzējis/zinu par vēl divām - trim Latvijā esošām 353.modeļa (tajā skaitā viena mūsu draugam un domubiedram Andim) un vienu 354.modeli, kas diezgan bēdīgā stāvoklī atrodas Lietuvā.
Ar ko šis modelis ir atšķirīgs no citiem ir tas, ka konkrēti šis un tikai šis modelis ir aprīkots ar īpašu stop signāla lukturi. Pēc formas tradicionālais, bet viscaur plastmasā!
[img][/img]
Esmu runājies ar čehiem un meklējis malu malās, bet tā arī neesmu atradis iespēju, kur vēl tādu nopirkt. Tāpēc nācās ar trīcošu sirdi šo lipināt kopā, jo laiks šo nebija saudzējis.
Konkrēti šai Jawai esot bijis bojāts priekšējā luktura stikliņš.., neskatoties uz ko 353. Jawa veiksmīgi atrada savu jauno saimnieku. Pats par sevi, Jawas iegādes notikums, bija ļoti īpašs, par ko liecina zemāk redzamais (un daudzi citi foto), kurus saņēmu mantojumā kopā ar pašu Jawu no vecā saimnieka.
[img][/img]

Kā izrādās, tad "dzīšanās" pēc apaļām un skaistām numura zīmēm arī tajos laikos ir bijusi visai populāra.. Konkrētais braucamais varēja lepoties ar tiem laikiem zīmīgo 00-02 numuru.. Nezinu, neesmu prasījis, bet škiet ka zināmas atlaides pie pogainajiem varēja sarunāt..Smile
Par cik mums ir īpaši daudz Jawa fanu no Ziemeļu rajona, tad varbūt kāds savā bērnībā būs šo braucamo jau redzējis... Jawa ilgus gadus godīgi kalpojusi tieši Vecmīlgrāvja rajonā, tā kā iespējams kāds arī no fonā redzamiem jaunekļiem arī šobrīd šo lasa... Tas viens Ursusam līdzīgs.. Wink
[img][/img]

Lai vai kā braucamais tika mīlēts un lutināts, pienāca tā diena, kad Jawa savā ceļā satikās ar veco Moskviču. Pēc avārijas nācās mainīt ne tikai priekšējo dakšu ar visiem bleķiem, bet arī rāmi. Pie viena, pērkot jaunu rāmi, tajā pat veikalā tika iegādāts jauns - nu jau 360tās Jawas motors.
Tādā komplektācijā, kas pēc dokumentiem jau skaitījās Jawa 350, es šo motociklu pirmo reizi ieraudzīju. No kādreiz oriģinālās komplektācijas pāri palikušās lietas varēja uz abiem roku pirkstiem saskaitīt...aizmugurējais du'bļinieks ar īpašo bremžu lukturi, ko diemžēl nekur vairs tādu nedabūt, amortiņi, sānu bleķi (kur iespiestais uzraksts 250 apliecina oriģinālo piederību 353.modelim), dakša, signāls...

[img][/img]

[img][/img]

Ņemot vērā konkrētā motocikla vēsturi un to, cik daudz un ko savā laikā konkrētais motocikls nozīmējis iepriekšējo saimnieku dzīvē (ir milzīgs foto arhīvs, jo saimnieka dzīvē bija daudz aizraušanās un divas no tām Jawa/CZ un fotogrāfija), tika nolemts atjaunot motociklu max.tuvu tam, kā tas izskatījies savos labākajos gados.

Tā pagāja apmēram 2-3 mēneši, kamēr tika salasītas trūkstošās detaļas.. visu jau nemaz nevar uzskaitīt. Rāmis, rati, priekšējās dakšas štoki un citi nieki tika iepirkti Kuldīgā.
[img][/img]
Vēlāk gan izrādījās ka rāmis ir jātaisno, kā arī pēc krāsošanas izrādījās ka tam ir plaisa pie stūres kolonkas...acīmredzot tās no citas avārijas par ko liecināja arī aplam līkie štoki. Žēl, bet tikko krāsoto rāmi nācās savest kārtībā un krāsot no jauna, jo uz dzimtās sarkanās krāsas neko nevarēja pamanīt.
[img][/img]
AldisK. sagādāja plato signāla turētāju, kas pienākās šī modeļa dakšai, kā arī citus dakšas elementus. Spidometru ar visu galvu iepirku no kāda onkuļa Baložos..to arī pats vēlāk izjaucu un iztīrīju.[img][/img]
Sajūga troses un spidometra pievada turētājs no Ikšķiles...Turpat arī sānu bleķi priekš 350cc motora. Pēc bākas, ķēžu sarga un pakaļējās dakšas uz Mazsalacu..
Caur SS.LV palaimējās tikt pie pilnīgi jauna luktura (stikls, reflektors, stīpa - viss pilnīgi jauns). Turpat dabūju oriģinālos virzuļus 1 remonts un pilnīgi jaunu aizmugures rata zobratu pilnā komplektā... viss kopā +sīkumi izmaksāja 80lvl.
[img][/img]
Tad bāka caur Raimondu mēroja celu uz Čehiju un atpakaļ (protams cita... bet jau hromā).
Vēl daudz dažādu sīkumu no malu malām, bet beigās klasiska bilde... pirms došanās uz smilšu strūklu.
[img][/img]

Ak jā, šoreiz, ņemot vērā iepriekšējo pieredzi, kā arī to, ka reāli detaļas bija no kādiem 4-5 dažādām Jawām tad pirms smilšošanas un pēc tās motocikls tika salikts kopā.. tā, lai vismaz bleķu līmenī nebūtu nekādu pārstiegumu. Visi caurumi/skrūvju vietas piedzītas/salabitas u.t.t. Tas viss kopumā padarīja kopā salikšanu daudz, daudz, daudz patīkamāku. Ņem kuru detaļu vēlies, viss der kā uzmērīts (kā tas arī tika darīts pirms tam).[img][/img]

Krāsas, krāsas... Krāsu kodus sameklēju caur Somijas veterānu forumu... tad paldies Normundam no Sintija Auto// bildes "runā" pašas par sevi.
[img][/img]
[img][/img]
[img][/img]

Par motoru runājot.. tur nekādu pārsteigumu nebija - parastā bilde! Viss, ko vajadzēja (principā visa kārba, pirksti u.t.t.) tika iegādāts pie Raimonda un vai, šis tas jau pašam bija.
[img][/img]
[img][/img]
[img][/img]
Viss tika izārdīts līdz skrūvītei (jāatzīstās pirmo reizi), tad mazgāts, mazgāts mazgāts..
[img][/img]
[img][/img]
Kloķenes remonts pie Pētera Serģa, galvas pie Egona Siliņa, motors kopā salikts kopā ar Arni Tomasu.

Var diskutēt par to ar ko krāsot... pulverenei savi plusi.. akrilam savi. Man patīk akrils Smile
[img][/img]
Droši vien nav jēgas te izlikt visas bildes.. pirmkārt to ir daudz.. un visi jau tāpat saprot, kas un kā tālāk notika.. Smile
Riepas pie Raimonda (Ikšķiles izbraukuma filiālē)... pārējais lēnu garu pa vakariem...
[img][/img]
[img][/img]

Lielais mērķis bija pabeigt šo projektu vēl 2012.gadā, kas arī tika paveikts. 31.12.2012. ap pusdienas laiku viss bija salikts un palaists pirmais dūms... Smile


Te īsais kopsavilkums: pirms un pēc:

[img][/img]


[img][/img]

Stāsts veltīts visiem Jawa/CZ faniem un ManaJawa.lv gada jubilejā! Smile
 
modza
Skaisti, bet tā var teikt vienīgi cilvēks no malas. Tikai šajā forumā esošie vīri zina, cik daudz laika, darba un zināmu līdzekļu tas viss ir prasījis, lai nonāktu pie tā skaistā gala rezultāta....Smile
....bet tik netīru dzinēju no iekšpuses nudien nebija nācies līdz šim redzēt.
 
AldisK
Malacis! Es jau par šo biju informēts. Labi, ka te pastāstiji par šo moci. Atbrauc uz kādu pasākumu. lai var dzīvajā ievērtēt. Kaut vai uz lielo motosezonas atklāšanu. Mēs noteikti piedalīsimies un kaut kur vāksimies kopā.
 
peterisp
Šis eksemplārs redzēts dzīvajā! Pa pirmo, viss nostrādāts perfekti!
 
oilmaster
Redzēts dzīvajā! Labāks nekā bildēs.
Nu, ko tad man ar jāsarauj ar lielāku tupeļu izmēru bračkuSmile
 
aivarsz
Visu cieņu! Prieks skatīties uz rezultātu!
 
Guntis
neko jaunu nepatiekšu Pfft normāli mēs NEESAM Grin
 
Peteris
Bija zināms, bet ne redzēts - teicami, nav ko piebilst !
 
AS18
Peteris rakstīja:

Bija zināms, bet ne redzēts - teicami, nav ko piebilst !


Sveiks Pēteri!
Kā būs sniegs nost, tā braukšu uz CSDD.. pa ceļam pie Tevis.. Smile
 
AS18
modza rakstīja:

Skaisti, bet tā var teikt vienīgi cilvēks no malas. Tikai šajā forumā esošie vīri zina, cik daudz laika, darba un zināmu līdzekļu tas viss ir prasījis, lai nonāktu pie tā skaistā gala rezultāta....Smile
....bet tik netīru dzinēju no iekšpuses nudien nebija nācies līdz šim redzēt.


Paldies Modza! Smile
Tā ir, laiks sim netika žēlots... projekta laikā pat vienā brīdī aizdomājos, cik liela ir atšķirība startp to, ko dari ikdienā (sauksim par maizes darbu) un to, kas tev patiesi patīk (hobijs vai aizraušanās). Ideāli, ja tos var apvienot, bet nevienmēr tas ir iespējams. Katrā gadījumā te bija daudz un gari vakari, kas citu reizi robežojās ar agriem rītiem..Smile bet to jau laikam visi ir pieredzējuši.
Par dzinēja tīrību.. nu nezinu! Iespējams ka tie laiki, kad šī Jawa tika darbināta, nebija daudz ko vieglāks par šodienu.. Ne visam naudas pietika un iespējas bija tādas kā bija. Esmu dzirdējis un redzējis kā dzeki ar "atrabotku" šķaida benzīnu, tad pieņemu rezultāts ir līdzīgs. Bet vēl jo vairāk pašam prieks par paveikto.
 
modza
....un vēl. Cik noprotams no iepriekš rakstītā, komplektā ar moci nāca tas, kas ir retajam. Vai daudzi veco spēkratu īpašnieki var lepoties ar sava braucamā dzīvesstāstu, fiksētu fotoattēlos? Vēl jau varētu šeit ielikt pa kādai interesantākai bildītei no dotā mocīša agrākās dzīves.....Smile
 
Peteris
AS18 rakstīja:

Peteris rakstīja:

Bija zināms, bet ne redzēts - teicami, nav ko piebilst !


Sveiks Pēteri!
Kā būs sniegs nost, tā braukšu uz CSDD.. pa ceļam pie Tevis.. Smile


Lai ātrāk nokūst !
 
AS18
modza rakstīja:

....un vēl. Cik noprotams no iepriekš rakstītā, komplektā ar moci nāca tas, kas ir retajam. Vai daudzi veco spēkratu īpašnieki var lepoties ar sava braucamā dzīvesstāstu, fiksētu fotoattēlos? Vēl jau varētu šeit ielikt pa kādai interesantākai bildītei no dotā mocīša agrākās dzīves.....Smile


Vēl bildes...
Te saimnieks gatavojas izbraucienam. Bilde mājas pagalmā, Vecmīlgrāvja 5.līnija.
Starp citu, varbūt kāds zinās pastāstīt ko īsti nozīmēja tajos laikos trīsstūra zīme uz skaņas signāla?? Skaidrs, ka jaunieši sava prieka pēc no nelīmēja, tātad tātas bija to laiku prasības... bet ko īsti tas nozīmēja?
[img][/img]

Vēl bilde, škiet tajā pat dienā. Kaut kur Rīgas centrā.. Tā māja (jumts) fonā stipri pazīstama liekas, bet nevaru atcerēties kur redzēta. Varbūt kāds atpazīst?
Fascinē apģērbs.., tādi kā tikko no Padomju filmām par tūristiem/alpīnistiem izkāpuši. Jā, starp citu, tie bija vēl laiki, kad ar ķiveri braukt nebija obligāta prasība (vai nebija prasība kā tāda..). Protams pats process kā tāds un tas trauks kurā uzjaukts bezīns... super! Vecos laikos esot bijis tā, ka turpat benzīntankā bija stends ar eļļām un tad nu miksē un jauc pats ko un kā vēlies.

[img][/img]
 
Guntis
V-grāvī esmu nesen,bet ir cilvēks ,kam ir tāda pat JAWA,man netālu.
Pajautāšu viņa dēlam,kas zin,varbūt ko uzzināšu.

Otrā bilde Miera ielas benzīntanks,uzreiz pie toreizējās
Ļeņina ielas(garām iet 11.tramvajs).Vēl tagad tur ir pagalms
benzīntanka vietā. Jau manā laikā tur tirgoja vairs tikai Ai-93.
Varbūt ka toreiz -kruts- bija A-76? jo 66 neriskēja liet jaunā motociklā.
 
AldisK
šos traukus atceros un pats lietoju. Veikalā un tikai veikalā bija npopērkami benzīna un eļļas taloni, tad devies uz benzīntanku vispirms tajā kannā (nevaru atrast vārdu ar kādu skaņu, (iešļurkstēja?)) tur ielaida 0,25 vai 0,5 l eļļas parasti eļļa bija pie būdas viena loga, tad devies pie kolonkas un ielēji benzīnu 5 vai 10l. Benzintankā neka'da naudas padarīšna nenotika. Turpat tankojās valsts transports ar taloniem. Vēlāk jau pat tankus atdalīja atsevišķi valsts transportam un privātajam. A- 93 markas benzīns plaši sāka parādītries pēc Žiguļu parādīšanās, lidz tam bija A-66, A-72 un A76.
Ko nozīmēja priekšā trijstūris nezinu. Neatceros tādus redzējis. Ķiveres kā obligāta prasība sākās šķiet 60gadu otrajā pusē.
 
AS18
Guntim žetons par zināšanām Rīgas vēsturē un ģeogrāfijā!
Te tā iela, te tas nams..Smile
Tur tiešām bija benzīntanks

[img][/img]
 
palsmanietis
trijstura zime motocikla prieksa nozimeja ka jauns motobraucejs ar stazu lidz 2 gadiem,60 gadu vidu bija dazos tankos gatavs maisijums-A72 un autols1:20,ja nemaldos lidz 70 g sakumam.kiveres obligatas sakas ja nemaldos ari 60 g beigas vai viduCool
 
aivarsz
Jā... Tajā melnbaltajā (un starp citu, arī man atpazīstamajā bildē) bijušais DUsiņš pie patreizējā Dailes teātra.

No vēstures- jeb teika.

70. jos gados- vidū iegādājos savu pirmo mocīti. Šobrīd pat vairs neatceros, vai tas bija pēdējais Kauris, vai pirmais Vosītis, nav svarīgi. Gadus 3 nobraucu.

Mans pirmais tūninga elements bija sapņu superbaika 354 Jawa bāka, bardačoki bija tik līdzīgi, ka pa gabalu vilka uz mazu Jawiņu.
Iepriekšējais īpašnieks, mana tēva gados, stāstīja teiku par jautājumiem, uz ko šamējam bija jāatbild, kārtojot motocikla vadītāja apliecības iegūšanas eksāmenu savā jaunībā. Un stāsts, jeb eksāmena viens no DAŽIEM jautājumiem esot bijis tāds: Tu brauc ar "mocikletu", Smēķē, kā parasti. Pa kreisi upe, pa labi mežs. Kurā virzienā drīkst izmest izsmēķi?

Domājam..... Pirmā doma- ... Laikam, tomēr, pa kreisi, no ugunsdrošības viedokļiem....

Pareizā atbilde, pavisam senos aizlaikos- braucot ar "motocikletu", (jeb vēl kā savādāk), SMĒĶĒT NEDRĪKST.

Maza atkāpīte no tēmas, piedodiet, bet, kaut kā, atausa atmiņā, šīs tēmas sakarā. Smile
 
admin
Manuprāt smēķēt, braucot ar motocikletu, būtu ļoti grūti Smile...ja nu vienīgi pirmajā ātrumā ripinoties
 
Iet uz forumu: