Pieslēgties
Lietotāja vārds

Parole



Neesi lietotājs?
Spied šeit lai piereģistrētos.

Aizmirsi paroli?
Pieprasi jaunu šeit.
Lietotāji šobrīd
Viesi šobrīd: 2

Lietotāji šobrīd: 0

Lietotāju skaits: 603
Jaunākais lietotājs: kristine_b
Apskatīt tēmu
 Drukāt tēmu
Jawa 634-01
gacha2
Sveiki.

Tā kā forums galīgi apstājies un kādu laiku nekas nav rakstīts, izdomāju, ka jāieraksta kāda foto atskaite. Smile

Jawiņas motors uzstājīgi turpina klabināties arvien vairāk un vairāk, izdomāju ,ka jāmēģina pašam rezerve uztaisīt.
Jawā tika ielikts iepirkts motors, Jawas oriģinal palika neskarts. Tā kā jājauc tik ārā.

Motoram noskrējiens varētu būt apmēram 50 000 km vai mazliet vairāk. Vienu reizi motors ir taisīts vaļā, vienam klanim apakšas gultnis mainīts.

Eļļa lieta tikai MS20.

Rekur pats vainīgais.

content32-foto.inbox.lv/albums/g/gacho7/Jawa/20170122-134105.sized.jpg

Pirmā interesantā lieta, ģeneratora skrūve. Tētis izlīdzējies , kad nepieciešama skrūve, kuras mājas nav. Grin
Ja kāds pilsētnieks neatpazīst - nagla Grin

content32-foto.inbox.lv/albums/g/gacho7/Jawa/20170122-134436.sized.jpg

content32-foto.inbox.lv/albums/g/gacho7/Jawa/20170122-134628.sized.jpg

Šis laikam ir no tiem pēdējiem motoriem, kuram bija "masļonka" un kloķvārpstas starpgabala savelkamā skrūve. Un pirmais ātrums uz augšu.

content32-foto.inbox.lv/albums/g/gacho7/Jawa/20170122-140838.sized.jpg

Skaisti , balti virzuļi, kaut remonts nekads ilgi nav bijis.
Šādas cilindru centrējošās tapiņas nāk visiem?

content32-foto.inbox.lv/albums/g/gacho7/Jawa/20170122-135944.sized.jpg

Virzuļa pirksta slēgtā daļa nevis vienā galā, bet simetriski pa vidu. Par šo tēmu kaut kur bija diskusija , vai tas neietekmē virzuļa izsvarojumu..

content32-foto.inbox.lv/albums/g/gacho7/Jawa/20170122-140311_1.sized.jpg




Pirmais šoks, ka motora ķēde un zobrati ir ļoti labā stāvoklī. Nezinu, cik liels izdilums skaitās liels, pie cik liela iestiepuma ir jāmaina ķēde, bet te izskatās, ka viss ir diezgan labi. Zvanīju tētim, nekad nav mainījis ne ķēdi, ne zobratus.

content32-foto.inbox.lv/albums/g/gacho7/Jawa/20170122-141154.sized.jpg

content32-foto.inbox.lv/albums/g/gacho7/Jawa/20170122-141420.sized.jpg

Nebija īsti pie rokas nekāda specrīka, izdomāju ,ka pamēģināsu tāpatās atdalīt blokus. Diezgan viegli viss atnāca vaļā, nebija pat cirvis jāmeklē Grin

content32-foto.inbox.lv/albums/g/gacho7/Jawa/20170122-150238.sized.jpg

content32-foto.inbox.lv/albums/g/gacho7/Jawa/20170122-150345.sized.jpg

Kārba kā jauna, nekādus dilumus neatradu, visi gultņi oriģinal ZKL, visi, izņemot sajūga groza gultni, griežas kā vajag. Kārbas zobrati pa skaisto, dakšinas oriģinalās, bez defektiem. Sāku domāt, varbūt pat jāliek atpakaļ.

content32-foto.inbox.lv/albums/g/gacho7/Jawa/20170122-153255.sized.jpg

content32-foto.inbox.lv/albums/g/gacho7/Jawa/20170122-153654.sized.jpg

content32-foto.inbox.lv/albums/g/gacho7/Jawa/20170122-153739.sized.jpg

content32-foto.inbox.lv/albums/g/gacho7/Jawa/20170122-153743.sized.jpg

content32-foto.inbox.lv/albums/g/gacho7/Jawa/20170122-153756.sized.jpg

Starpgabala skrūve dabā..

content32-foto.inbox.lv/albums/g/gacho7/Jawa/20170122-154018.sized.jpg

Un lielākais prieks, ka visas bloku virsmas ideālas, neviens neko nav dzinis starp blokiem, neko nav slīpējis. Pamēriju plaknes, nekas nav arī jāslīpē.

content32-foto.inbox.lv/albums/g/gacho7/Jawa/20170122-150737.sized.jpg

content32-foto.inbox.lv/albums/g/gacho7/Jawa/20170122-161547.sized.jpg

content32-foto.inbox.lv/albums/g/gacho7/Jawa/20170125-173216.sized.jpg

content32-foto.inbox.lv/albums/g/gacho7/Jawa/20170125-174422.sized.jpg

Vēl interesants likās kloķvārpstas sajūga puses blīvslēgs..

content32-foto.inbox.lv/albums/g/gacho7/Jawa/20170122-161647.sized.jpg
Labojis gacha2 uz 26-01-2017 09:03
 
Dalgo
Un ar to arī apsveicam, reti labs un nesačakarēts motors, minimāli ieguldījumi (relatīvi) un varēsi braukt simt' gadus Wink
 
Laacis_ar07
Paldies saki tētim ka viņš normāli ir vizinājies ar moci,, nevis to jājis!Wink
Patīkami ka mocis ir ar vēsturi iekš savas ģimenesSmile
 
gacha2
Labdien visiem!

Kaut arī pēdējā laikā tā pašvaki sanāk ar brīvo laiku, nekas nestāv uz vietas...un nevarēja laist garām šādu brīnumu Cool

1975. gada ražojums, nostāvējusi 10 gadus (pēc hromiem spriežot, siltā garāžā). Izpūtēji un citas hromētās daļas apskaužami labā stāvoklī (izņemot priekšas dubļu bleķi). Ļoti iespējams, ka īpasniekam kāds paziņa nodarbojies ar hromēšanu, jo hromēts ir viss iespējamais. Katra skrūvīte nohromēta, pat stūrētāja kāpšļu asis hromētas, izpūtēja uzgriežņi utt.. Motors vispār strādā perfekti, neviena lieka trokšņa nevienos apgriezienos (skaidrs, ka video apgriezieni par zemu, bet paklausīties patīkami Smile. Aizdedze vispār kā jauna izskatās.
Vienīgi pašā sākumā pirms darbināšanas bija tāda kā čirkstoša skaņa, gan jau no kloķenes gultņiem, bet tā ātri pazuda.
Un bonusā vēl dabūju pilnīgi jaunu sēdekli Wink
Maza problēma tikai ir ar dokumentiem, jo miris ipašnieks. Bet labā ziņa ir tā, ka radiniekiem no Jawas īpašnieka palikusi garāža, dzīvoklis un viņi kārtos mantojumu, atdevu tehniskās pases kopiju, teicās, ka visu nokārtošot Wink
P.S. Lukturis Iža un fantāzija ir labi strādājusi Grin

foto3.inbox.lv/...152621.mp4

content32-foto.inbox.lv/albums/g/gacho7/Jawa/20170228-205628.sized.jpg

content32-foto.inbox.lv/albums/g/gacho7/Jawa/20170228-205639.sized.jpg

content32-foto.inbox.lv/albums/g/gacho7/Jawa/20170228-205646.sized.jpg
 
otomars
Super Smilepotato JAWA ,bubina ka haarlisGrin
YouTube Video


www.youtube.com/...jjydPb6fhU
 
gacha2
Hārlis skan švakāk Wink

Un jā, pāris mēnešus atpakaļ pēc ģimenes pieprasījuma tika iegādāts šāds brīnums. Salīdzinoši labā stāvoklī un komplektācijā, pat bremžu trose klāt. Nav tikai stikla un blakusvāģa stiprinājumu pie moto. Varbūt kādam ir aizķērušies šie stiprinājumi? Cool

content32-foto.inbox.lv/albums/g/gacho7/Jawa/20170106-175722.sized.jpg

content32-foto.inbox.lv/albums/g/gacho7/Jawa/20170106-175653.sized.jpg

content32-foto.inbox.lv/albums/g/gacho7/Jawa/20170107-131718.sized.jpg
 
gacha2
Sveiki.
Lieta tāda, ka savas Jawas pēc gadrīz dabūju pa seju. Pēc pagājušā gada retrotūrista iedzinu Jawu ne savā garāžā, no rīta zem moča eļļas peļķe diametrā uz 20cm...uz tīras, koptās grīdas. Pats šokā, raustu plecus un stāstu garāžas īpašniekam, ka nekad tāds nav bijis... Grin Bet ne par to šis stāsts...
Atjaucu vaļā, nopirku gan sajūga ass blīvslēgu jaunu, gan zvaigznes blīvslēgu. Bet ne tur vaina. Eļļas tek gar šo buksi. Kāpēc? Un ko var darīt lietas labā? Motors pēc remonta nogājis apmēram 8 tk tikai.
content28-foto.inbox.lv/albums/g/gacho7/Jawa/PART-1563353390507.sized.jpeg
content28-foto.inbox.lv/albums/g/gacho7/Jawa/PART-1563525939293.sized.jpeg
Labojis gacha2 uz 19-07-2019 11:58
 
Guntis
Gar kuru buksi? ja domā ,to zem velkošās zvaigznītes... ,jauc vien vaļā ,nomaini !,un nostiprini viņu. JO, ja iztek tik DAUDZ eļļas, tad ar viņu ir pavisam slikti,ne tik daudz ka tek,bet ,ka kārbas ass visu tur ir,....

esi pārliecināts, ka eļļa tur nav no velkošās zvaigznītes/sajūga/blīvējuma?

pie tās eļļas noplūdes...viņai blokā ir jāļurkājas.
 
gacha2
Jā, esmu pārliecināts. Visu nomazgāju, attaukoju. Aizmugurē bija izņemta riepa, nolaidu uz izpūtējiem, pēc pusstundas tur jau pile karājas. Zem blīvslēga viss sauss.
No kā? Pārāk maza uzspīle pressējot viņu blokā?
 
Guntis
Tu pats atbildēju,saprast tak nebija grūti ?
 
gacha2
Forši, tas nozīmē, ka jāšķeļ motors? Grin
Un vēl jācer, ka būs bijusi nepareiza izmēra bukse....nevis izjāta bukses sēža.
 
gacha2
Kārli, vispār iedomājos.
Manas miskates motors tā kā caur tavām rokām izgājis, negribi arī savu viedokli izteikt šajā jautājumā ?
 
Guntis
Buksi nostiprināt un nohermetizēt neredzu problēmu. Problēmu redzu,neizjaucot motoru,es -pa...istos- neizjaucot motoru
 
Kaarlis
viens no motobūves likumiem skan šādi: ja motors rūc, netraucē viņam stradāt! Ja bukses maiņa nav nepieciešama remonta (labošanas - latviski) ietvaros , viņa netiek aiztikta. Jebkura sēžas aiztikšana rezultējās tās izdilumā. Līdz ar to bukses sēžas vietas hermētiskums nekā netiek kontrolēts vai mainīts.... tas arī viss. Kaut kā tā. Tieši tā pat man pakausī nav iemontēts rentgens lai konstatētu poras, plaisas un citas neizmērāmas antīku dzelžu nolietošanās p[azīmes. Gati, tev morāli jāpieņem ka tu lieto vecu miskasti. Pēc tam viņa kļūs par tavu un arī dažu citu mīluli. Tu esi pietiekami tehniski advancēts lai to saprastu. Peace.
 
Kaarlis
Visādi citādi esmu ļoti atvērts garantijas problēmu risināšanā. Mums ar tevi ir dubults moto arhīvs- ja bukse manis mainīta, novērsīšu defektu bez maksas.
 
gacha2
Kaarlis rakstīja:

viens no motobūves likumiem skan šādi: ja motors rūc, netraucē viņam stradāt!


Šito likumu man liekas, ka tu pats esi izdomājis.. Grin Dod dzinējam pareizā proporcijā gaisu un degvielu un skaties eļļas līmeni, braukt un braukt. Tas nekas, ka nevelk, dūmo, tērē eļļu, izdod skaņas. Peace. Grin

Bet es nebiju domājis tik daudz pie tevis griezties ar domu, ka man vajag garantijas remontu, bet vairāk tavas domas, kāpēc tā buksē sāka tecēt. Sākusi kustēties blokā ? Un kādas ir remontu iespējas. Lai vai kā, visu cieņu par tādu atbildi Wink

Šobrīd kārtīgi attaukoju, samatēju virsmu un salīmēju ar divkomponentu līmi, vakar nobraucu 200 km, peļķes nebija.
 
Guntis
Gandrīz izdarīji visu pareizi(kā es biju iedomājies) BET ! buksi korpusā nostiprināji??? Lasu,ka nē... viss atleks un sāks tecēt... no vibrācijas,kustībām...
ne uzreiz kā pats konstatēji...

ar kernīti pa alumīnija korpusu ,ap buksi vajadzēja padarboties,mēģināt nostiprināt buksi.
 
andrys
Guntis rakstīja:

Gandrīz izdarīji visu pareizi(kā es biju iedomājies) BET ! buksi korpusā nostiprināji??? Lasu,ka nē... viss atleks un sāks tecēt... no vibrācijas,kustībām...
ne uzreiz kā pats konstatēji...

ar kernīti pa alumīnija korpusu ,ap buksi vajadzēja padarboties,mēģināt nostiprināt buksi.

Manā sapratnē īslaicīgs risinājums no sērijas 50/50 - varbūt ies visu motora apzinīgo mūžu, varbūt 8tk. Mans rīcības plāns būtu: Šķeltu vaļā, izvirpot buksei jaunu sežamvietu, izvirpot jaunu buksi ar attiecīgo uzspīli un smuki salikt. Kaut kā tā....
Jaunības laikos tēva IŽam kārbā mēģinājām ar kernīti sapunktot gultņa (neatceros vairs kurā) arējo gredzenu, lai nestaigā korpusā. No sākuma bija jau smuki, vēlāk viss atgriezās vecajās sliedēs.
 
Guntis
Nāpig virpot? ir ! Līmes.ir kernis,IES VISU MŪŽU ! i nesmej,ja sākumā GURU būtu sapratis ka bukse kustas... - gavno vopros- !!
Labojis morgans uz 31-07-2019 19:06
 
gacha2
Sveiki.
Kādu laiku atpakaļ minēju, ka tika iegādāta otra Jawa. Labs pirkums, jo vizuāli labā stāvoklī...un motors jauns.
Tīri intereses pēc tik noņemti cilindri, nekādu diluma pazīmju cilindriem, karburatora droselei dažas švīkas, nekāds dilums, tahometra troses pievienošanas vietai smuka rūpnīcas ''žagluška". Aizdedze jauna. Šķiļas no pusapgrieziena, motorā nemazākā trokšņa. Uzliku jaunus gredzenus, nomainīju aizdedzes pusē blīvslēgu. Bija plānots mainīt arī profilaktiski gultni, jo dzirdets, ka tie stāvot sarūse, bet tas jauns, nekādu uzdegumu, ne rūsas.
Bet motors nevelk. Velk tikai labi, ja ir lieli motora apgriezieni. Pagājušajā Retrotūristā bija liels vējš, reāli ar trešo jābrauc. Karbulators sākuma bija no 638, tad no otras Jawas, tad oriģinālais, nekādu izmaiņu. Aizdedze pārbaudīta vairākas reizes. Pie krustojuma uzraut pa straujo nemaz nevar, pagurst.
Domāju, ka varbūt virzuļi otrādāk, nē, tur viss ok. Lūkas cilindriem visas smukas, Pie kā vēl var pieķerties? Lai arī maz esmu braucis, 2x ir paspējusi nodegt viena no spolēm. Doma ir nomainīt kondensatorus. Bet vai dēļ "nepietiekamas" dzirksteles varētu tā nevilkt motors.
Otra Jawa vnk raķete salīdzinot ar šito.
Vēl ienāca prātā, ka neesmu apskatījis cik zobu ir mazajai zvaigznei. Varbut kaut kāda traki lielā uzlikta.
Kur vēl varētu meklēt vainu?
 
Iet uz forumu: