Pieslēgties
Lietotāja vārds

Parole



Neesi lietotājs?
Spied šeit lai piereģistrētos.

Aizmirsi paroli?
Pieprasi jaunu šeit.
Lietotāji šobrīd
Viesi šobrīd: 1

Lietotāji šobrīd: 0

Lietotāju skaits: 693
Jaunākais lietotājs: kristaps998
Apskatīt tēmu
 Drukāt tēmu
Kopbraucienu kārtības rullis (melnraksts)
Retais
Kopbraucienu kārtības rullis.
Atceroties Latgolas foršo ceļojumu, kur vairāk un mazāk (kā piemēram es) pieredzējušie grupā braucēji kaut kā tīri +/- labi organizējās (bet ir priekšlikums- kā varētu vēl labāk), cilvēku, kuri nesavtīgi kādreiz uzņēmušies brauciena barveža lomu, teikto, ka vadīt lielāku motociklu kolonnu par 7 ir problemātiski, radās man ideja uztaisīt tādu tā kā kopbraucienu kārtības rulli, kurš nenāktu par sliktu. (+ man jāpraktizējas normatīvo aktu izstrādē un tā man ir iespēja apvienot uzdoto ar lietderīgo Grin ). Taču, kad izlasīju 2014.gada sezonas noslēguma topikā lietotāja Guntis rakstīto „P.S. Karburatora pludiņa adata bija pielipusi un aizvērusi ceļu benzīna piekļuvei.sīkums,bet JAWA domu biedru grupa jau bija prom.”, biju diezgan nepatīkami pārsteigts. Pazaudēt kādu braucēju, es domāju, ka ir ļoti slikts tonis. Tad es sapratu - kārtības rullis ir nevis vēlams, bet vajadzīgs obligāti. Varbūt te tāds ir, ir bijis, taču neesmu redzējis, moš pats esmu dumš un palaidis garām.
Dažiem braucējiem aprakstītās lietas var likties pašas par sevi saprotamas, bet tā, kā JAWistu skaits pieaug, jaunie biedri varētu ātrāk saprast kā pareizi jāuzvedas un ko nedrīkst, kā arī šejienes entuziastiskajiem cilvēkiem, kuri, par prieku citiem, iegulda, enerģiju pasākumu organizēšanā būtu vieglāk vadīt grupas.
Te ir būs neliels uzmetums. Ikkatrs arī var izteikt piedāvājumu, savu viedokli, idejas, piedāvājumus utt. Tas būtu neformāls, bet ļoti svarīgs dokuments, kas visiem kuri piedalās grupu braucienos jāzina.
1) Kopbraucienos drīkst piedalīties personas ar jebkādiem motocikliem, ja vien tie ir JAWA vai ČZ /© Raimonds.. Grin/
2) Uz satikšanās (starta) vietu būtu vēlams ierasties kādu pusstundiņu iepriekš. Cienot pārējos JAWistus biedri nekavējās. Ja saņemta ziņa, ka kāds JAWists objektīvu iemeslu dēļ kavēsies, startu uz brītiņu var atlikt (saprātīgā termiņā). Par pagaidīšanu vaininieks norēķinās ar kādu dvēseli sildošu dzērienu ar pasākuma kūrētāju, brauciena iniciatoru, organizatoru (turpmāk-barvedis).
3) Braucēji uz starta vietu ierodas ar uzpildītu degvielas tvertni. Šo punktu atļauts neievērot, ja starta (satikšanās) vieta ir kāda DUS.
4) Braucēji pirms starta, sanumurējās. Barvedis, kas brauks kolonnai priekšpusē ir Nr.1 pārējie pēc apspriešanās vai nejaušības principa ir Nr.2, Nr.3 utt. Numurs, kā kārtas numurs, nozīmē kādā secībā braucēji brauc līdz pašam gala mērķim un braucēji secību stingri ievēro, kas nozīmē, ka Nr.5 nelien priekšā Nr.4 utt. Braucēji patvaļīgi numuru secību nemaina.
5) Pirms kolonna uzsāk kustību no stāvēšanas vietas, barvedis paziņo, ka jābrauc, pēc kā visi JAWisti, bez liekas čammāšanās, uzvelk ekipējumu, iedarbina motociklus un ir gatavi braukt. Kolonna uzsāk braukt tikai tad, kad barvedis ir pārliecinājies par visu motociklistu gatavību uzsākt kustību. Ja kāds objektīvu iemeslu dēļ (nevar pielaist, citas tehniska rakstura, veselības problēmas utt.) nav gatavs uzsākt kustību, par to nekavējoties, personīgi vai ar citu JAWistu starpniecību jāpaziņo barvedim. Pārējie biedri pēc iespējas palīdz novērst radušās problēmas.
6) Ja kāds JAWists spiests apstāties dēļ tehniska rakstura vai citām problēmām (piemēram braucējs Nr.8), tad braucējs Nr.9 apdzen pārējo kolonnu un apstādina to. Pārējie JAWisti, kuri braukuši aiz motocikla kurš spiests apstāties, savus motociklus aptur paši, pēc kā nesavtīgi, iespēju un prasmju robežās sniedz atbalstu tam JAWistam, kurš apstākļu dēļ ir bijis spiests apstāties un dara visu iespējamo, lai JAWists var, pēc iespējas ātrāk, atkal uzsākt kustību. Ja nevar palīdzēt, tad vismaz nekurn un neīd, kā kaprīzs skuķis. Šajā un 3. punktā minētajos gadījumos, ķibeles vaininieks, par citu JAWistu nesavtīgo atbalstu norēķinās ar dvēseli sildošu šķidrumu, kuru pie vakara pasēdēšanas palīdz izlietot.
7) Braucot kolonnā, netiek ieturēta pārlieku liela distance starp motocikliem, lai citi satiksmes dalībnieki kolonnu uztvertu kā vienu veselu un necenstos iespraukties starp motocikliem, taču ne arī pārlieku tuva, lai motociklists, pie vajadzības (ņemot līkuma trajektoriju, izvairoties no sabraukta dzīvnieka vai cita šķēršļa utt.) varētu droši izdarīt manevrus pa visu joslu.
8) Braucot ārpus apdzīvotām vietām kolonna izvietojas „zigzagā”. Braucējam spogulī jāredz aiz sevis, pa diagonāli braucošais motociklists. Gadījumos, kad citu transportlīdzekļu vadītāji apdzen kolonnu, kreisajā pusē braucošie pārkārtojas tuvāk brauktuves labajai malai.
9) Par gaidāmu apstāšanos, šķērsli, bīstamu situāciju uz ceļa utml. barvedis, pēc iespējas, ar roku dod signālu aizmugurē braucošajiem, ko pārējie braucēji atkārto.
10) Braucot kolonnā, nekādā gadījumā nedrīkst strauji bremzēt, kā arī bez vajadzības izdarīt citus straujus vai bīstamums manevrus.
11) Iebraucot kādā DUS uzpildīt degvielu, braucējs sava motocikla benzīnbāku piepilda pilnu neatkarīgi no tā cik degvielas tajā jau ir, jo pat viens litrs (+/- 20 km), kas var pietrūkt, var radīt neērtības pašam un citiem grupas biedriem. Šo punktu atļauts neievērot mājupceļā, kad attālums līdz braucēja dzīvesvietai jau ir salīdzinoši neliels.
12) Vairāku dienu pasākumos, barvedis nosaka un citiem biedriem dara zināmu aptuveno nākamās dienas izbraukšanas laiku, ko citi JAWisti respektē un grādīgos dzērienus lieto tik samērīgi, lai barveža norādītajā laikā varētu droši vadīt transportlīdzekli.
13) Ja kāds JAWists brauciena laikā, pēkšņi vairs nevēlas, nevar tajā piedalīties, viņš to dara zināmu barvedim.
14) Katra braucēja pienākums ir zināt, ievērot un respektēt šos noteikumus.
15) Par šo noteikumu pārkāpumiem, citi JAWisti sākotnēji pārkāpējam izsaka aizrādījumus. Uz savstarpējas cieņas pamata, braucējs ņem vērā citu motociklistu teikto.
16) Ja braucējs turpina sistemātiski un/vai rupji pārkāpt šos noteikumus, barvedis, pēc savas iekšējās pārliecības, vai ne mazāk kā trīs citu braucēju lūguma, ir tiesīgs liegt pārkāpējam turpmāk piedalīties braucienā. Samaksātā dalības maksa atgriezta netiek!
 
Guntis
Mans gadíjums NESKAITÄS. Nedrīkst aizkavēt nenormālu kolonnu,izpriecu īsā braucienā. Īpaši -veči- zināja,ka savu problēmu es spēju pats atrisināt !
 
aivarsz
Atbide "Retais". Izrādās, ka kāds JAWA owners māk izteikties vēl garāk par mani. Smile
Tu aizskāri tēmu, par kuru nekad nav par daudz runāts. Bet, tie motociklisti, kas ir devušies tālākos tūrisma pārbraucienos, pa lielam skaitlim, ir iemācīti saprast, ko nozīmē kvalitatīva braukšana kolonā. Protams, vienmēr ir kāds jaunais, kurš ir liela personība un uztaisa sūdus (atvainojiet)., tur, kur tos pēc definīcijas un instruktāžas nekad nevajadzētu uztaisīt.Kolonā braucot, vienmēr ir vismaz divi galvenie cilvēki- barvedis un noslēdzošais. Svarīgi, lai šiem abiem būtu savstarpēji rācijas sakari. Lielākā grupā braucot, forši, ja vidū ir kāds koordinātors- ceļvedis. Un, ja viss ir pareizi salikts, tad j
Runājot par Gunta negadījumu pagājušajā MO sezonas noslēgumā, piekrītu, ka Jawa klubs zinošākie onkuļi nebija uzdevuma augstumos. Nebija precīzi atrunāts noslēdzošais kolonas tēls.
 
Kaarlis
Šitādi savārstijumi ir papilnam atrodami dažādu motoklubu mājas lapās. Copy- paste, dažus vārdus izmainam un gatavs! Apspriede var sākties Grin Reāli dzīvē darbojās un ir vajadzīgi tikai daži punkti.
Pasākumos dažādi starpgadijumi bija un būs. Mūsu uzdevums ir viņus paredzēt un pēc iespējas samazināt. Un galīgi neobligāti pēc kopētiem punktiem.
 
morgans
...vēl drusku par Gunta vai kāda cita līdzīgu problēmu...nezinu cik tas ir iespējams tādā gadījumā apstādināt kolonnu kad piedalās liels skaits moto (sezonas atklāšana vai noslēgums). Ja tehnisku ķibeļu piemeklētais motociklists netiks saviem spēkiem galā tad pastāv iespēja atgriezties pēc brauciena beigām. Šie lielie pasākuma pārbraucieni vairums nav tak tik gari. Protams ja ir iespēja tad var apturēt kādu atsevišķu barucēju kurš palīdzēs. Cita lieta protams ir nedod dievs kāda nelaime avārijas izskatā. Ja braucam sava kluba ietvaros...tad protams stājam malā un ar atslēgām rokās metamies ķibeļu piemeklētajam moto virsū.
 
Retais
Atbildot Guntis.

Nu ja neskaitās, tad ok. Var papildināt 5.punktu ar tekstu, " braucējs, lai neaizkavētu kolonnu lielā pasākumā var brīvprātīgi atteikties no citu motociklistu palīdzības." Tas bija tikai piemērs, nekā personīga.

Atbildot AivaramZ.

Protams, ka šejienes "vetrāni" (tsk.Jūs visi, kas atbildes uzrakstījuši) kopā ir daudz visādus ceļu kilometrus aiz sevis atstājuši, pieredzējuši un saprotieties no pusvārda, bet dotajā brīdī foruma lietotāju skaits ir 361 un tie visi ir potenciālie kāda pasākuma braucēji. Turklāt šim skaitlim pēc manām domām būs tendence pieaugt. Es, piemēram, divus cilvēkus ar JAWAmikrobu esmu aplipinājis un tie tagad ar tā kā sāk domāt par JAWA iegādi un noteikti gribēs piedalīties kādos pasākumos.
Barvedis, un noslēdzošais ar rāciju protams ir ideālais risinājums, taču IMHO jāņem vērā, ka ne vienmēr būs pieejams tāds aprīkojums.

Atbildot Kārlim.
Protams, šis neradās no zila gaisa t.i. biju redzējis un dzirdējis citu motoklubu noteikumus. Bet šis nebija copy/paste. Turklāt, kā var pieļaut, ka citiem ir, bet mums nav Sad Loģiski, ka tie punkti būs visur, vairāk vai mazāk līdzīgi, jo princips ir viens.Saeimā jau ar kādus likumus vai citus normatīvos aktus nereti pieņem balstoties uz citu valstu pieredzi un par bāzi ņemot tos. Jebkurā gadījumā, kad kāda kārtība ir kaut nedaudz atrunāta, ir daudz vieglāk paredzēt un novērst iespējamos starpgadījumus. Par sliktu jau nu tie noteikti nenāktu. Es uzskatu, ka labāk ir, ka šādi noteikumi un disciplīna pastāv, un braucēji, sevišķi mazāk pieredzējušie braukšanā grupās, (t.sk. es) ar tiem ir iepazinušies, un citi var rēķināties, ka tie tiks ievēroti. Es saprotu, ka Tev un citiem pieredzējušajiem šejieniešiem, noteikti, tie, Tavuprāt svarīgākie punkti liekas kā "nerakstītie likumi" un/vai lietas, kas katram normālam cilvēkam ir pašas par sevi saprotamas, taču tici man, ir cilvēki, kuriem tā nav.... Grin

Atbildot Morganam
Protams, ka tur kur ir tik milzīgs skaits motociklistu, kā sezonas atklāšanā, tur ir biški savādāk un prātīgāk ir kā saki atgriezties (pat ne visai grupai) pēc brauciena beigām. Es pilnīgi piekrītu.
 
AldisK
Nekas jau nepareizi nav pateikts. Mēs jau arī tos punktus praktiski ievērojam. Nekas slikts jau nav, ja tos uzliek uz papīra. Un, ja tiešām vairāk kādu izlēcēju palamātu, varbūt viens otrs negadījums izpaliktu.
 
aivarsz
Easy. Retais, ļoti ceru, ka tiksimies kādā kopīgā tūrisma braucienā. Ar tevis definēto izpratni par sadzīviskām lietām ,Tu, noteikti, varētu kļūt par lielisku ceļa biedru kādā no nākošajiem projektiem, ja paraxtīsies.
 
Retais
Uz Skandināvijas pasācienu noteikti tiksimies.Wink Vienīgi dažādās grupās brauksim..Smile
 
aivarsz
Dažādās grupās- dažādas pieejas pamatregulām. Bet, ceru, ļoti līdzīgi tendētas- viss pakārtots tikai braucēju drošībai, saskaņotiem pārbraucieniem un līdzbraucēju tehniskam atbalstam, kad nepieciešams. Smile
 
Iet uz forumu: